تماس
021-66582923
پروبیوتیک برای لاغری

خواص پروبیوتیک ها برای لاغری

پروبیوتیک برای لاغری می تواند بسیار مفید باشد. یکی از خاصیت های مهمی که مصرف پروبیوتیک ها روی بدن انسان ایجاد می کند لاغری می باشد. پروبیوتیک ها فواید زیادی دارند که معمولاً در بعضی غذا ها و مکمل ها یافت می‌ شود و سطح ایمنی بدن را بالا می برد و همچنین می‌ تواند روی سیستم گوارشی انسان نقش مثبتی را داشته باشد و سبب بهبودی و تقویت آن ها گردد.

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با خواص پروبیوتیک برای لاغری و چگونگی عملکرد آن ها در بدن اطلاعاتی را به شما عزیزان بدهیم پس اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن خود با استفاده از پروبیوتیک ها هستید مطالب این مقاله را از دست ندهید .

متعادل نگه داشتن وزن بدن با باکتری‌ های روده :

پروبیوتیک‌ ها که میکرو ارگانیسم های زنده می‌ باشند درون دستگاه گوارش وجود دارند و تعداد بالایی از آن ها در بدن جای دارند که می‌ توانند ویتامین‌ های k و ویتامین های b را در بدن به وجود بیاورند.

پروبیوتیک ها فیبر را در بدن تجزیه می کنند و آن ها را به اسید های چرب مفید تغییر می دهند و از آن جا که درون روده های اشخاص دو نوع باکتری خوب وجود دارد به مراتب اگر تعادل لازم بین این دو نوع باکتری ایجاد شود می‌ تواند به تعادل وزن نیز تاثیر گذار باشد.

اگر فرد دچار اضافه وزن و چاقی باشد طبق تحقیقات انجام شده اندازه باکتری مفید بدن آن ها که در روده وجود دارد یعنی باکتری باکتروئید های آن ها کمتر است افراد چاق باکتری‌ های روده متنوعی دارند و تعداد آن ها نسبت به افراد لاغر کمتر است.

نحوه عملکرد پروبیوتیک برای لاغری :

از خواص پروبیوتیک ها برای لاغری و نحوه عملکرد آن در بدن این است که اسید های چربی در بدن تولید می‌ کند که روی اشتهای فرد تأثیر می‌ گذارد و در رژیم غذایی آن ها جذب چربی توسط بدن را کنترل می نماید و سعی می کند چربی ها را از طریق مدفوع دفع نماید در حالت کلی پروبیوتیک‌ ها کالری‌ های دریافتی از مواد غذایی شما را کمتر جذب می‌ کند.

روشهای مقابله با چاقی از طریق پروبیوتیک ها :

از خواص پروبیوتیک برای لاغری این است که از طریق دو روش زیر می تواند با چاقی به مقابله بپردازد :

۱) پروبیوتیک ها می توانند غددی را که در بدن روی کم شدن اشتهای فرد تاثیر می گذارد را ترشح کند :

با آزاد‌ سازی این هورمون ها اشتهای شخص کمتر می‌ شود و کالری و چربی های بدن سوزانده می‌ شود

۲ ) تولید پروتئین هایی که از انباشتگی چربی در بدن جلوگیری می کند :

پروبیوتیک ها پروتئین هایی را در بدن افزایش می دهند که با ازدیاد آن ها منجر می‌ شود ذخیره و انباشتگی چربی کاهش پیدا کند .

کاهش چربی شکم با پروبیوتیک ها :

تحقیقات نشان داده است پروبیوتیک هایی که حاوی باکتری لاکتو باسیلوس آمیلووروس هستند مانند مواد غذایی ماست اگر در طی یک و نیم ماه به مصرف برسد می‌ تواند روی کاهش چربی شکم بسیار موثر واقع شود مصرف پروبیوتیک نسبت به دارو های کاهش چربی از درصد بالاتری برخوردار هستند .

از تمامی باکتری های مفید بیشترین اثر گذاری را در باکتری های لاکتو باسیلوس آمیلووروس دیده اند که میزان قابل توجهی در کاهش چربی های شکم نقش داشته است و جز باکتری های ضد چاقی شناخته شده است.

( در ادامه توصیه می شود مقاله عوارض عمل معده برای لاغر شدن را مطالعه نمایید )

خواص پروبیوتیک ها برای لاغری

سایر خواص و فواید پروبیوتیک ها :

پروبیوتیک ها در بدن می‌ توانند فواید زیادی را داشته باشند از جمله این فواید شامل موارد زیر می باشد :

  • جلوگیری از بروز عفونت و درمان اسهال
  • کاهش سندروم روده تحریک پذیر
  • افزایش سطح ایمنی بدن
  • پایین آمدن التهابات و حساسیت های بدن
  • افزایش بهبود خلق و خوی
  • جلوگیری از استرس و اضطراب

مواد غذایی پروبیوتیک شامل چه مواد غذایی می باشند :

مواد غذایی که دارای پروبیوتیک هستند را می توانیم به دسته های زیر تقسیم بندی کنیم :

  • مواد غذایی ماست
  • دوغ کفیر
  • شوری کلم
  • ترشی ها
  • تخمیر دانه سویا با قارچ
  • سبزیجات تخمیری کیمچی
  • بعضی از شیرها
  • شکلات تلخ
  • تمپه (فرآوری سویا )
  • چای کمبوجیا

چگونگی تاثیرگذاری مواد غذایی پروبیوتیک دار :

در این مبحث راجعب خواص و مزایای پروبیوتیک برای لاغری برای شما عزیزان توضیحاتی شرح دادیم حال می خواهیم نحوه صحیح درست مصرف کردن این مواد غذایی را برای شما بیان کنیم .

یرای اینکه یک استفاده درست از خاصیت مواد پروبیوتیک دار از جمله لبنیات داشته باشیم لازم است به صورت مداوم برای یک مدت از آن ها استفاده کنیم و خاصیت آن را به بدن خود برسانیم. اگر به صورت نا منظم مصرف شود به مراتب خاصیت آن از دست خواهد رفت از این رو برای دست یافتن به لاغری که از خاصیت پروبیوتیک ها می باشد و همچنین برطرف کردن مشکلات گوارشی لازم است روزانه دو قاشق ماست را برای مدت سه هفته به صورت مداوم به مصرف برسانید تاثیر آن را خواهید دید اما لازم است بدانید که پروبیوتیک ها هیچ کاربردی در درمان نخواهند داشت و صرفاً جهت بهبود وضعیت جسمانی کاربرد خواهند داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دوازده + 18 =

فهرست