تماس
021-66582923
پرستار سالمندپرستاری در منزل

فواید کتاب خواندن برای سالمندان توسط پرستار سالمند

مطالعه و کتاب خواندن سالمندان یکی از فعالیت های بسیار مفیدی است که میتواند توانایی های مغزی و ذهنی و همچنین توانایی روحی و احساسی را در سالمندان به وجود بیاورد که این امر یکی از نکات مهم مراقبت از سالمندان در منزل می باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده دریافته اند که اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی برای آنها بسیار موثر واقع شده است و تاثیرات خیلی مثبتی را در جسم و روح سالمندان به وجود می آورد از جمله این اثرات مفید و سازنده شامل موارد زیر میباشد:

کتاب خواندن برای سالمند چه تاثیراتی بر سالمند می تواند بگذارد

1)کتاب خواندن باعث کاهش استرس میشود:
محققان به این نتیجه رسیده اند که زمانی که سالمندان دچار استرس میشوند بهترین فعالیتی که میتوانند انجام دهند مطالعه کردن است.

2)اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی رو بی خوابی تاثیر گذار است:
مطالعه کردن یکی از روش های آماده شدن برای خوابیدن سالمندان محسوب میشود زمانی که با نور کم به مطالعه میپردازید به مغز این دستور داده میشود که موقع خواب و استراحت است در صورتی که کار کردن با گوشی همراه و یا تماشای تلویزیون با وجود نور زیاد باعث میشود که مغز تشخیص دهد زمان برای بیداری مناسب است.

3)کتاب خواندن میتواند یک سالمند را مهربان و دلسوز نماید
خواندن کتاب های رمان و احساسی برای سالمند توسط پرستار سالمند این حس را درون سالمند به وجود می آورد که در واقعیت و برخورد با دیگران دلسوز و مهربان باشند.

4)اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی باعث تقویت عملکرد مغز میشود:
مطالعه کردن روی ذهن سالمند تاثیر مثبت میگذارد و مغز او را قوی میکند و بهتر عمل کردن مغز میتواند بین مغز و اعصاب و حافظه عضلانی ارتباط برقرار نماید.

5)کاهش افسردگی و درمان آن با مطالعه در دوران سالمندی:
تحقیقات به عمل آمده نشان داده است که مطالعه و کتاب خواندن یکی از روش های کاهش استرس و کم شدن افسردگی میباشد.

6)مطالعه و اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی میتواند برای آنها جذابیت به وجود بیاورد:
یک فرد سالمند زمانی که اطلاعات بالا و هوش بالایی در زمینه های مختلف داشته باشند و بتوانند در بحث ها صحبت کنند و توجه دیگران را به خود جلب کنند در واقع باعث جذابیت آنها خواهد شد.

7)کتاب خواندن شخص سالمند را اجتماعی میسازد:
افراد سالمندی که به مطالعه میپردازند تمایل بیشتری به حضور در جمع های فرهنگی و اجتماعی پیدا میکنند زمانی که فرد مطالعه میکند ذهن خود را آموزش میدهد وبهتر میتواند مغز خود را فعال نگه دارد.

8)آشنایی با واژگان گسترده:
افراد سالمند زمانی که کتاب میخوانند با سطح وسیعی از لغات آشنا میشوند که قبلا از آن استفاده نمیکردند به همین دلیل مطالعه برای سالمندان میتواند دایره لغات را برای آنها بیشتر کند و همچنین ادبیات آنها را قوی کند.

9)اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی توانایی نوشتن را در آنها تقویت میکند:
زمانی که افراد سالمند به مطالعه میپردازند تحت تاثیر نوع نوشتاری نویسنده قرار میگیرند و بدین صورت در نوشتن توانمندی بیشتری را کسب میکنند.

10)اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی روی سلامت جسم این افراد تاثیر گذار است:
تحقیقات نشان داده است که افراد سالمندی که اوقات فراغت خود را به مطالعه میپردازند نسبت به سایر افراد که فراغت خود را به روش های دیگری پر میکنند جسم سالم تری خواهند داشت زیرا این افراد به ورزش بیشتر روی میآوردند.

11)کتاب خواندن برای سالمند باعث میشود فکر آزاد و بکری داشته باشند:
داستان ها ونوع ادبیاتی که افراد سالمند میخوانند باعث میشود فکر وذهن آنها وسیع تر شود.

12)یکی از تاثیرات مثبت مطالعه برای سالمندان فرا گرفتن زبان های انگلیسی میباشد.

13)کتاب خواندن قدرت شنیدن چیزها را بالامیبرد:
قدرت بخشیدن ب شنیدن در هنگام مطالعه باعث میشود افراد سالمند درک کلمات و دستور العمل های جدید را بهتر بهبود ببخشند.

14)اثر کتاب خواندن در دوران سالمندی از بیماری آلزایمر پیشگیری مینماید:
همانگونه که بدن افراد سالمند به تحرک و ورزش نیازمند هستند ذهن افراد سالمند هم به مراتب برای پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل نیازمند ورزش است که مطالعه و کتاب خواندن میتواند بهترین نوع ورزش برای آنها باشد.

15)کتاب خواندن سالمندان میتواند روی ارتباط آنها با کودکان تاثیر مثبتی داشته باشد:
محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر افراد سالمند داستانی را با صدای رسا و بلند برای کودکان یا نوه های خود بخوانند میتوانند یک نوع رابطه ویژه ای بین خود و کودکان برقرار کنند تاثیر گذاری این مورد به مراتب نسبت به تلویزیون خیلی موثر تر واقع میشود.

16)کتاب خواندن ومطالعه کردن برای سالمندان میتواند آنها را به یک سخندان ماهر تبدیل کند:
افراد سالمند هر چقدر زیادتر مطالعه کنند و کتاب های مختلف بخواننددر موقع تعریف کردن داستان برای اطرافیان خود بسیار سخنور ماهر و خبره ای میشوند ومیتوانند توجه اطرافیان و اعضای خانواده خود را به سمت خویش جلب نمایند این افراد برای تعریف کردن داستان برای بقیه باحذف حاشیه های داستان بهترمیدانند که چگونه موضوع اصلی را به دیگران بفهمانند که اطرافیان دچارخستگی نشوند.

17)تاثیر مطالعه برای سالمندان میتواند روی افزایش تمرکز آنها بسیار موثر واقع شود یکی از دلایل بروز افسردگی عدم تمرکز در سالمندان است که با این شیوه میتوان بر آن فائق آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 × 1 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست