تماس
021-66582923

بهترین سن شروع یوگا در کودکان همرا با 13 فواید آن

پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
بهترین سن شروع یوگا در کودکان

ورزش یوگا در کودکان یکی از حرکت های بسیار مفید و موثر برای کودکان محسوب می شود که انجام آن می تواند روی روح و روان آن ها بسیار تاثیر گذار باشد. این نوع ورزش چون اساسش روی تمرکز بنا شده است می‌ تواند از درون یک قدرت خاص برای افراد به وجود بیاورد. از آن جا که کودکان نیز همانند افراد بزرگ سال دچار استرس و فشار روانی می شوند و عامل آن می‌ تواند دعوا های بین پدر مادر ، وجود یک سری از ترس ها در دوران طفولیت و غیره باشد از این رو می‌ تواند روی آن ها تاثیرات بدی بگذارد آن ها نیاز دارند بتوانند خود را کنترل کنند و به یک آرامش درونی برسند و از درون خود را قوی کنند و عضلات خود را ریلکس نماید.

یکی از راه کارهایی که می‌ تواند کودکان را به این اهداف برساند انجام حرکات یوگا در کودکان می باشد. کودکی که در حال رشد و نمو باشد به راحتی می تواند حرکات را درک کند و آن ها را تجربه نماید از آن جا که کودکان برای بیان احساسات خود اقدامی انجام نمی‌ دهد و نمی‌ توانند آن را با کسی در میان بگذارند توصیه می‌ شود از حرکت های یوگا برای آن ها استفاده کنید تا بتوانند بر مشکلات خود فائق آیند. در ادامه در مورد فواید یوگا با شما عزیزان صحبت‌ هایی را خواهیم داشت.

بهترین زمان شروع یوگا برای کودکان :

بهترین زمان برای انجام حرکات یوگا در کودکان که والدین و مراقب کودک باید بداند معمولاً بعد از پایان چهار سالگی می باشد زیرا دیگر کودکان در این سن می توانند بدن خود را به درستی شناسایی کند و روی ساختار خود آگاهی لازم را دارند و می‌ توانند در انجام حرکات یوگا خود را کنترل نمایند کودکانی که هنوز قدرت ایستادن و راه رفتن ندارند پرواضح است که نمی‌ توانند در سنین پایین حرکات را انجام بدهند .

فواید و مزایای یوگا در کودکان :

یکی از مواردی که جزو خدمات پرستاری در منزل برای کودکان می باشد آموزش دادن به کودکان برای انجام یوگا در منزل می باشد .همان طور که میدانید یوگا در کودکان فواید بسیاری ایجاد می‌ کند از جمله این فواید شامل موارد زیر می باشد :

1- ایجاد تعادل در روند زندگی کودکان:

ورزش یوگا در کودکان می‌ تواند روی بیماری‌ های جسمی و روانی آن ها بسیار موثر باشد و در درمان آن نقش مهمی ایفا می‌ کند و می‌ تواند در روند زندگی آن ها یک تعادل و توازن خاصی ایجاد کند .

2- افزایش میزان قدرت و توانایی:

یوگا در کودکان میزان قدرت و توانایی آن ها را افزایش می دهد و باعث می شود یک خواب خوب و راحت داشته باشند .

3- کاهش استرس :

زمانی که کودکان حرکت یوگا را انجام می‌ دهند هورمون های کورتیزون بدن آن ها که بر اثر استرس ترشح می‌ شوند کمتر می‌ شود و باعث می‌ شود اعصاب راحتی داشته باشد .

4- بالا رفتن تمرکز:

یوگا در کودکان باعث بالا رفتن میزان تمرکز روی درس خواندن آن ها می شود و ذهن آن ها را آرامش می بخشد و این عامل می تواند سطح کیفیت زندگی آن ها را بالا ببرد .

5- ایجاد کنترل لازم روی خود:

یوگا می‌ تواند با انجام حرکات کششی، انعطاف پذیر بودن کودکان را بالا ببرد و باعث می شود آن ها بتوانند روی خود کنترل لازم را داشته باشد .

6- کم شدن وزن :

از دیگر فواید یوگا می توانیم به کم شدن وزن کودکان و بهتر کار کردن ذهن کودک اشاره کنیم .

7- بالا رفتن اعتماد به نفس :

اگر کودکان خود را به انجام حرکات یوگا عادت بدهید و آن را جزء برنامه‌ های روزانه آن ها قرار بدهید باعث می‌ شود یک تعادل خاص بین ذهن و تحرکات آن ها ایجاد شود و این عامل اعتماد به نفس کودک را افزایش می دهد و برایش بسیار نشاط آور خواهد بود .

( در ادامه توصیه می شود مقاله سرگرمی های مناسب برای کودکان را حتما مطالعه نمایید )

8- اجتماعی شدن کودک :

یوگا در کودکان باعث می شود آن ها از منزوی شدن بیرون بیایند و در جمع های گروهی به انجام حرکات های تمرکزی فعالیت کنند و دیگر نگرانی های والدین از این که کودکشان گوشه گیر است را از بین خواهند برد.

9- بالا بردن جریان گردش خون :

یوگا در کودکان می‌ تواند جریان گردش خون را در آن‌ ها افزایش بدهد زمانی که جریان گردش خون در کودک بالا می رود و مواد مغذی داخل خون به همه جای بدن می رسد در نتیجه کودک شما سلامتی پوست بهتری را تجربه خواهند کرد .

10- بالا بردن سطح ایمنی بدن :

از دیگر مزایای که یوگا در کودکان دارد این است که سطح سیستم ایمنی بدن آن ها را بالا می‌ برد زیرا حرکات‌ یوگا به گونه ای است که در آن دم و بازدم بسیار است .

11- باهوش شدن و توجه به جزئیات :

حرکات یوگا در کودکان به گونه‌ ای طراحی شده است که در انجام آن باید به جزئیات ریز توجه شود این که چه دستی را با چه پایی حرکت بدهیم و یا حتی چگونه نفس بکشیم .به همین دلیل دقت روی جزئیات می تواند کودک را باهوش تر کند .

12- جذب ویتامین در کودکان :

حرکات یوگا در کودکان باعث می شود گردش خون افزایش پیدا کند در نتیجه ویتامین های بدن کودک بهتر جذب خواهند شد و روی تغذیه کودک بسیار موثر واقع می شود .

13- هماهنگی بین چشم و دست کودک :

یوگا قدرت و توانایی تمرکز کردن روی اعصاب را بالا می برد از این رو کودکان می تواند یک هماهنگی لازم بین چشم و دست آن ها برقرار شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × یک =

فهرست