تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

خدمات پرستاری کودک در منزل تهران

استفاده از خدمات پرستاری کودک باعث آرامش خانواده ها مخصوصا مادران شاغل می شود . همانطور که می دانید پرستار کودک شامل افرادی می شود که بتوانند در نگهداری از کودک و نوزاد ما و انجام امور شخصی و روزانه مربوط به او به ما کمک کنند و دانش و علم و تجربه لازم برای این کار را داشته باشند و بتوانند در مواقعی که والدین به دور از کودک خود در بیرون از منزل هستند بدون کمک والدین و به تنهایی از کودک مراقبت کنند .

خدمات پرستاری کودک در منزل

هدف از خدمات پرستاری کودک برای حفظ سلامت بچه ها می باشد که شامل خدمات مراقبت از جسم کودک و خدمات مراقبت از روح و روان کودک می باشد. این خدمات می تواند در مهد کودک ها، در بهزیستی ها و یا اینکه در منازل و در کنار والدین ارائه شود.

خدمات پرستاری کودک در منزل یکی از روشهای مراقبتی می باشد که در منزل اجرا می شود. امروزه استفاده خانواده ها از این خدمات باعث شده که شرکت های پرستاری به فکر ارائه این خدمات به کودکان عزیز باشند. این خدمات توسط پرستار کودک ارائه می شود و شامل نوزادان تازه متولد شده تا کودکان 6 سال می باشد.

در حقیقت پرستاران کودک مشغول به فعالیت در مراکز ارائه خدمات پرستاری از قبیل موسسه آتیه پرستاران سلامت همچون الگویی شاخص برای کودکان و خانواده ها بوده که می توانند مهارت های بسیاری از قبیل مهارت های ایمنی، توانایی ارتباطات و ایجاد رابطه، رشد و پرورش خلاقیت که موجب پیشرفت کودک می گردد را به وی آموزش داده.

همچنین با وقت گذاشتن برای تمامی ابعاد روح و جسم کودک به شما و همسرتان فرصت دهند تا عشق را در رابطه خود احیا نمایید چیزی که اغلب در اثر حاملگی و پس از تولد کودک به علت نداشتن فرصت کافی در بین همسران کمرنگ شده و کاهش می یابد. اگر در خصوص چگونگی استخدام پرستار کودک و خدمات ارائه شده توسط وی اطلاعات چندانی ندارید لازم است در ادامه ما را همراهی کنید.

خدمات پرستاری کودک در تهران

یکی از شرکت هایی که خدمات پرستاری کودک در تهران ارائه می دهد، آتیه پرستاران سلامت می باشد. این شرکت به دلایل حساسیت مادرها، سعی می کند بهترین خدمات را به کودکان عزیز ارائه دهد. وجود پرستاران با انگیزه و متعهد در این شرکت باعث شده خانواده ها کودک خود را با اعتماد بیشتری در اختیار این پرستاران قرار دهند

چگونگی دریافت خدمات پرستاری کودک تهران

چندین راه وجود دارد که شما می توانید از خدمات پرستاری کودک تهران استفاده کنید. یکی از روش‌های قدیمی برای این منظور، درخواست از سایر والدینی است که قبلا تجربه کار کردن با پرستار مذکور را داشته و از کار وی رضایت دارند.

اما بهترین و ایمن ترین راهکار برای استخدام پرستاری که دقیقاً مطابق با خواسته ها و انتظاراتتان بوده و سازمانی ناظر بر عملکرد صحیح آنها می باشد، مراجعه و کمک گرفتن از دفتر رسمی و معتبر مراقبت از کودکان برای این منظور بوده است .

این دفاتر با امکان مشاهده نحوه برخورد پرستار با فرزندتان در اولین مصاحبه و اطمینان یافتن از برخورداری از تجربه و سابقه کاری کافی وی در خصوص کار کردن با کودکانی در سن و سال کودک شما و سوال پرسیدن در خصوص آگاهی او از کمک های اولیه، برنامه اش برای پر کردن ساعات کار فرزندتان بدون توسل به صفحه نمایش و لوازم الکترونیکی و واکنش او هنگام لجاجت و سرپیچی کودک و حتی در اختیار داشتن شماره تماس افرادی که پرستار قبلا با کودک آنها کار کرده است، میتوانید انتخاب آگاهانه تری از بین تعدادی از افراد واجد شرایط معرفی شده از طرف مرکز داشته و بر خلاف راهکار اول تنها محدود به یک نفر نباشید.

در نظر داشته باشید که برای ارتقای سطح کیفی عملکرد پرستار کودک، لازم است به روشنی به او بگویید که از وی چه انتظاری دارید و اطلاعات کافی در خصوص دارو و دستور العمل های پزشکی کودکتان، درباره اینکه به کجا می روید، نحوه برقراری ارتباط با شما، اینکه فرزندتان چه چیزی را دوست دارد و یا از آن متنفر است را در اختیارش قرار دهید تا با کشف دنیای درونی کودک و اشراف کامل به قوانین خانه و خانواده، بتواند ارتباط موثرتری با دو طرف برقرار کرده و آرامش را بر جو خانه حکم فرما نماید.

خدمات پرستاری کودک در کرج

امروزه خدمات پرستاری کودک در کرج توانسته خانواده ها را ایجاب به دریافت این خدمات کند. طبق آمارهای بدست آمده بسیاری از والدین مجبور هستند کودکانشان را پاره ای از روز تنها بگذارند و این مشکلات تاثیر مستقیم و منفی بر روند زندگی افراد دارد اما بسیاری از خانواده ها با استقبال از این خدمات توانسته اند این مشکلات را به راحتی پشت سر بگذارند.

قابل توجه خانواده های محترم. اگر نیاز به یک پرستار کودک برای مراقبت و نگهداری از کودکان خود را دارید پیشنهاد می شود مطالب زیر را حتما مطالعه نمایید.

چه زمانی نیاز به خدمات پرستاری کودک می باشد

  • ممکن است بعضی از خانواده ها و پدر و مادرها به دلایل مختلف از جمله تحصیلات و یا اشتغال نتوانند ساعتی را در روز در کنار فرزندانشان باشند و نیاز داشته باشند که فردی مطمئن فقط برای همان چند ساعت در روز مراقب کودک آنها باشد.
  • یا اینکه برای والدین یک کار ضروری یا یک سفر پیش‌بینی نشده یا یک مهمان یک دفعه پیش می‌آید و در این شرایط خاص آنها نیاز به کمک پرستار دارند.
  • مواقعی که والدین کودک بیمار هستند و نمی‌توانند از کودک مراقبت کنند یا اینکه خدای ناکرده خود کودک بیمار است و والدین نیازمند کمک یک پرستار در منزل برای مراقبت بیشتر و دقیقتر از او هستند.
  • زمانی نیز خانواده صاحب دو یا چند فرزند با هم می‌شوند مانند دوقلوها و یا چند قلوها که والدین به تنهایی نمی‌توانند از همه آنها مراقبت کنند و از این رو اقدام به استخدام پرستار کودک در منزل می نمایند.
  • برخی از والدین نیز برای استراحت بیشتر و به دست آوردن آرامش و توان دوباره نیاز دارند که آخر هفته ها کمی استراحت کنند و فقط برای آخر هفته ها نیاز به همیاری یک پرستار در منزل دارند.
  • گاهی نیز خانواده‌ها به دلیل مشغله کاری یا شغل هایی که شیفت شب دارند نیاز دارند که پرستار به صورت شبانه روزی از کودک مراقبت کند.

فواید استفاده از خدمات پرستاری بچه

۱_داشتن اختیار لازم جهت تعیین ساعات کار پرستار در منزل

والدین در انتخاب و استخدام یک پرستار برای کودک خود این اختیار را دارند که هر زمانی که نیاز به پرستار دارند از کمک او بهره ببرند مثلاً او را برای ساعات خاصی فقط استخدام نمایند یا فقط برای همراهی کودک در آموزش و رفتن به کلاس های آموزشی و یا اینکه در شرایط ضروری و غیره منتظره می‌توانند برنامه کاری پرستاران تغییر دهند و با توجه به شرایط پیش آمده برنامه او را تنظیم نمایند.

۲_به صرفه بودن از نظر مالی و اقتصادی برای خانواده ها

استخدام پرستار کودک در منزل برای خانواده ها بسیار کم هزینه تر از سپردن آنها به مراکزی مانند مهدکودک ها و غیره است که مستلزم صرف وقت و هزینه رفت و آمد و غیره می باشد با وجود پرستار در منزل بدون اینکه نگران بیرون رفتن کودک و سرما خوردن یا گرما زده شدن او باشیم در منزل خودمان و تنها با وجود یک پرستار مجرب در کنار او خیالمان راحت می‌شود که او می‌تواند از فرزند ما مراقبت کند.

وظایف مراقبین در ارائه خدمات پرستاری کودک

نقش و مسئولیت های یک پرستار در قبال کودکان مختلف، تا حد زیادی به وضعیت سلامتی، سنی که کودک در آن قرار دارد و نوع درخواست و انتظارات والدینشان وابسته بوده و مطابق با توافقات طرفین به صورت پاره وقت و تمام وقت صورت می پذیرد.

به طور کلی خدمات پرستار کودک در تهران شامل رسیدگی به امور روزانه کودک از قبیل اینکه چه موقع غذا بخورد و چه چیزی بخورد، چه زمانی استحمام کند، لباس هایش را تعویض کند و به خواب برود و هر آنچه که به روند صحیح رشد و پرورش او کمک می نماید، میباشد همچنین در کنار آن پرستار موظف است از طریق برخی از فعالیت های مورد علاقه ی کودک به منظور برقراری ارتباطی نزدیک تر وتاثیرگذارتر با وی وقت صرف کند تا علاوه بر نفوذ بیشتر بر کودک و ایجاد فرصت برای آموزش ارزش ها و مهارت های مهم به وی برای موفقیت هر چه بیشترش در آینده، نیاز های روانی او به بازی و جنب و جوش و غرق شدن در دنیا لذت بخش کودکانه را نیز برآورده ساخته و کودکی شاداب و سالم برای جامعه فردا پرورش دهد

۱_ وظایف مربوط به نظافت و بهداشت کودک

پرستار موظف به تهیه غذا و شیر خشک کودک است همچنین شستشوی کودک و حمام کردن او و تعویض پوشک و لباس کودک و همچنین مرتب کردن لباس ها و تمیز کردن و شستن لباس های کودک به عهده پرستار کودک است .

۲- وظایف مربوط به رشد جسمی کودک

یک پرستار منزل در جهت رشد مناسب جسمی کودک موظف است که غذاهای مناسب و مقوی برای او تهیه نماید در برداشتن قدم های اولیه و راه رفتن کودک به او کمک کند کودک را در مواقعی از روز ماساژ بدنی بدهد، ساعات خواب کودک را به گونه‌ای تنظیم کند که کودک خواب کافی و به اندازه داشته باشد.

3- وظایف مربوط به حفظ و ارتقاء سلامت روحی و روانی کودک

پرستار کودک در منزل موظف است که در جهت یادگیری و آموزش کودک برای او داستان ها و قصه هایی را بیان کند ،برای او فیلم های آموزشی بگذارد و با کودک بازی های آموزشی انجام دهد ،به کودک کمک کند که وارد جمع دوستان و هم سن های خود شود و او را برای فعالیت های اجتماعی آماده کند .

۴_ وظایف مربوط به تغذیه کودک

پرستار با در نظر گرفتن سن و شرایط جسمی کودک باید غذای مناسب و مقوی برای او آماده کند، مراقب گرسنگی کودک در طول روز باشد و برای او میان وعده های سالم تدارک ببیند، مانع از روی آوردن کودک به تنقلات و خوراکی های مضر شود .

۵_ وظایف مربوط به منزل و خانه کودک

پرستار منزل علاوه بر همه وظایفی که بیان کردیم موظف است که اتاق کودک را تمیز و مرتب کند لباسهای کودک را بشوید کشوهای لباس او را مرتب کند، اسباب‌بازی‌ها و وسایلی را که کودک با آنها بازی می کند را مرتب ، تمیز و ضدعفونی کند و همچنین سرویس های بهداشتی را تمیز و نظافت کند .

از چه طریقی می توانیم خدمات پرستاری کودک دریافت نماییم

قبل از اینکه به فکر استخدام یک پرستار برای کمک به کودک مان باشیم باید برای خودمان حجی کنیم که پرستار کودک در انجام چه اموری باید به کودک ما کمک کند و در چه تایمی از شبانه‌روز او باید به ارائه خدمت بپردازد .

گام بعدی این است که این تصمیم خود را با اطرافیان در میان بگذاریم و از تجربه آنها بهره ببریم و در مورد پیدا کردن مراکز پرستاری مطمئن و خوب از آنها کمک بگیریم بعد از اینکه مرکز پرستاری خوب و مورد نظر را انتخاب کردیم به صورت حضوری یا تلفنی از مشاوران آنها کمک بگیریم تا بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم .

بعد با پرستارانی که مرکز به شما معرفی می کند چند ساعتی و یا چند روزی را وقت بگذرانید و از خصوصیات اخلاقی و تجربه و مهارت آنها آگاه شوید و چندین‌بار کودک را نزد پرستار ببرید تا با او آشنا شود و زمانی را به صورت آزمایشی کودک را به پرستار بسپارید و در نهایت وقتی همه چیز باب میل شما و کودک بود می‌توانید به عقد قرارداد با موسسه پرستاری بپردازید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 + 9 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست