تماس
021-66582923

بهترین زمان برای دوش گرفتن افراد سالمند

پرستار سالمند, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه

موضوع مورد بحث ما در این مقاله راجع به بهترین زمان برای دوش گرفتن افراد می باشد این موضوع بستگی به این دارد که هر کسی در چه شرایط کاری قرار گرفته باشد و نوع فعالیت او چگونه باشد در این مبحث می خواهیم دوش گرفتن افراد را متناسب با نوع فعالیت آنها و همچنین دوش گرفتن در هنگام صبح یا شب را برایتان توضیح دهیم.

دوش گرفتن در صبح یا شب:

دوش گرفتن به طور کلی یک حس آرامش به وجود هر کسی می دهد که برایش بسیار مطلوب و خوشایند می باشد یک سری از افراد تمایل دارند صبح زود به حمام بروند و دوش بگیرند در حال که عده ای تمایل دارند دوش گرفتن را به شب هنگام خواب موکول کنند چیزی که بخواهد از نظر علمی راجع به بهترین زمان دوش گرفتن به قطعیت برساند وجود ندارد و این مسئله کاملا ارتباط پیدا می کند با فعالیت و اهداف هر شخصی که در طول روز انجام می دهد.

مزیت هایی که هنگام دوش گرفتن در صبح وجود دارد به شرح زیر می باشد:

  • از بین بردن چربی و بستن منافذ باز برای افرادی که پوست چرب دارند : متخصصان پوست توصیه می کنند افرادی که دارای پوست چربی می باشند بهتر است در هنگام صبح دوش بگیرند زیرا چربی در طول شب روی پوست شما می نشیند و صبح می توانید با یک دوش گرفتن هم چربی پوست خود را از بین ببرید و هم منافذ باز پوست خود را ببندید.
  • بالا رفتن سوخت و ساز بدن و افزایش هوشیاری : بهترین زمان برای دوش گرفتن افرادی که می خواهند کار های سخت و دشوار انجام بدهند هنگام صبح می بلشد زیرا باعث می شود متابولیسم بدن آنها بالا برود وبسیار پر انرژی و هوشیار شوند.
  • مزیت دوش گرفتن در هنگام صبح باعث می شود افراد آرام تر باشند نسبت به کسانی که شب ها دوش می گیرند و احساس سرزندگی و با طراوت بودن بیشتری را دارند.
  • در هنگام صبح دوش گرفتن زمانی از شما به بطالت و لم دادن با حوله روی کاناپه نمیگذرد و زمان را مدیریت می کنید.
  • افرادی که صبح ها دوش می گیرند لازم نیست وقت زیادی را که برای خشک کردن موهایشان در هنگام شب صرف می کنند را در الویت قرار بدهند.
  • دوش گرفتن در زمان صبح باعث می شود هوشیاری فرد بالاتر برود و این زمان می تواند بهترین موقع برای اصلاح موهای صورت و بدن شما باشد و احتمال خطر بریدن صورت و بدن در زمان صبح کمتر خواهد شد.
  • از دیگر فواید دوش گرفتن هنگام صبح این است که باعث کم شدن التهابات پوستی می شود زیرا هورمون های کورتیزول کاهش پیدا می کند و استرس نیز کم می شود.

در زمان انجام چه فعالیت هایی بهترین زمان برای دوش گرفتن در صبح می باشد؟

  • انجام فعالیت های ورزشی : اگر شما عادت به ورزش کردن دارید و این فعالیت جز برنامه های روزانه شما می باشد بهترین زمان برای دوش گرفتن شما هنگام صبح می باشد که باید بالافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید تا عرق حاصل از فعالیت که روی پوست شما نشسته است و همچنین باکتری های موجود در بدن شما از بین برود.
  • اگر یک شغل که نیاز به خلاقیت دارد را انجام می دهید دوش گرفتن هنگام صبح برای افرادی که شغل خلاقانه دارند بهترین زمان می باشد زیرا دوش گرفتن باعث می شود یک تلنگر به مغز خود بدهید تا بتوانید یک شروع کاری را داشته باشید.

فایده دوش گرفتن در هنگام شب :

  • اگر افراد دارای خشکی پوست هستند باید هنگام شب دوش بگیرند زیرا دوش گرفتن در صبح برای آنها باعث می شود خشکی پوست آنها را تشدید کند.
  • از دیگر مزیت های دوش گرفتن در هنگام شب این است که یک خنکی در بدن به وجود می آورید که این باعث می شود یک خواب عمیق را داشته باشید.
  • دوش گرفتن در هنگام شب این مزیت را دارد که شما در صبح زمان بیشتری برای خوردن صبحانه سپری کنید.

چه افرادی باید هنگام خوابیدن در شب دوش بگیرند ؟

  • افرادی که حساس هستند و می خواهند ملحفه های آن ها به دور از آلودگی باشد : افرادی که در طول روز در سرکار هستند و با محیط بیرون در تماس می باشند با انواع باکتری و آلودگی در ارتباط می باشند و یا افرادی که در محیطی زیر اشعه آفتاب فعالیت دارند و باعث آنها تعریق زیاد آن ها می شود بهترین زمان مناسب برای آنها دوش گرفتن هنگام شب می باشد زیرا باعث می شود ملحفه های آن ها تمیز بماند و دچار عارضه های پوستی نشوند.
  • افرادی که بعد از فعالیت کاری به ورزش می پردازند : اگر جزء افرادی هستید که بعد از اتمام کار و شغل خود به باشگاه می روید و ورزش می کنید برای شما بهتری زمان مناسب برای دوش گرفتن در هنگام شب می باشد.

دوش گرفتن در زمستان :

اگر در فصل سرد زمستان باشیم و شما بخواهید هنگام صبح دوش بگیرید احتمال سرماخوردگی شما وجود دارد زیرا بعد از دوش آب گرم در معرض هوای سرد قرار خواهید گرفت و باعث می شود اختلاف دمادر بدن شما صورت بگیرد اما اگر در شب دوش بگیرید به رختخواب گرم می روید و از این مشکل به دور خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × یک =

فهرست