تماس
021-66582923

درمان خانگی نقرس و انواع آن

پرستار بیمار, پرستار سالمند, پرستار کودک
بدون دیدگاه
درمان خانگی نقرس و انواع آن

زمانی که سطح اسید اوریک در بدن افزایش پیدا کند و کلیه ها قادر به دفع کردن آن نباشند رسوبات حاصل از آن در بدن تجمع پیدا می‌ کند و بیماری نقرس را که بسیار درد آور می باشد را شکل می‌ دهد. برای کاهش درد های نقرس خود علاوه بر توصیه های پزشکی می توانید از درمان خانگی نقرس بهره ببریم و درد های خود را با به کارگیری این روش ها تا حدی کاهش بدهید . ما در این مبحث با کمک کارشناسان آتیه پرستاران سلامت قصد داریم راه های درمان خانگی نقرس و انواع آن را برای شما عزیزان شرح دهیم با ما همراه شوید.

انواع نقرس :

به طور کلی نقرس را به چهار دسته طبقه بندی کردند که شامل:

مرحله اول : هیپرو اوریسمی بدون نشانه می باشد که فقط سطح اسید اوریک در بدن بالا رفته است

مرحله دوم : نقرس شدید و حاد می باشد. در این مرحله اسید فولیک بالاتر رفته و داخل مفصل های بدن تجمع پیدا می کند و باعث ورم کردن آن و درد شدید در هنگام شب می باشد .

مرحله سوم : نقرس فاصله ای می باشد که علائم خاصی ندارد و نقرس به بدن حمله ور می شود.

مرحله چهارم : نقرس مزمن که در این مرحله مفاصل به شدت آسیب می بیند و به آرتروز نقرس تبدیل می گردند .

انواع دارو های درمان خانگی نقرس به شرح زیر می باشد :

1- مصرف سرکه سیب :

یکی از راه های مراقبت و پرستاری در منزل و درمان های خانگی نقرس این است که یک قاشق سرکه را با یک لیوان آب ترکیب نمایید و سپس یک قاشق عسل را به آن اضافه کنید. روزی یک لیوان در صبح از آن مصرف نمایید. خاصیت شگفت انگیز سرکه سیب می تواند روی التهاب مفاصل تأثیر گذار باشد و رسوبات مفصلی حاصل از نقرس را کاهش بدهد .

2- استفاده از گیلاس در درمان نقرس :

گیلاس دارای موادی به نام آسکوربات و آنتوسیانین می باشد و می تواند ضد التهاب باشد و خاصیت آنتی اکسیدان داشته باشد. سعی کنید برای کاهش درد و علائم دیگر نقرس(Gout) آن را روزانه مصرف کنید .

3- جوش شیرین و تاثیر آن در درمان نقرس :

جوش شیرین این خاصیت را دارد که میزان پ هاچ مایعات خون را بالا ببرد و از این رو کمک می کند اسید فولیک در بدن جریان پیدا کند و در یکجا تجمع پیدا نکند و از نقرس پیشگیری می کند. شما می توانید یک چهارم‌ قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و در طول روز ۳ لیوان آن مصرف نمایید .

4- نمک اپسوم در درمان نقرس :

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای نقرس این است که یک سطل را پر از آب نمایید و درون آن مقداری نمک اپسوم بریزید و پاهای خود را درون آن قرار بدهید. این کار می‌ تواند عضلات شما را ریلکس کند و کمک به برطرف شدن التهاب مفاصل پای شما خواهد کرد و درد حاصل از نقرس را کاهش می‌ دهد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان خانگی روماتیسم مفصلی را مطالعه نمایید )

5- مصرف پایاپا :

می توانید میوه پاپایا هر روز مصرف کنید و یا این که آب آن را تهیه کنید. میوه پایاپا این خاصیت را دارد که ورم مفصل را کم کند و قلیایی بودن بدن را بالا ببرد. زمانی که قلیایی بودن افزایش پیدا می‌ کند به مراتب اسید اوریک از بدن به راحتی دفع می‌ شود و از نفرس جلوگیری می‌ کند .

6- مصرف زنجبیل درمان خانگی در نقرس :

ضد التهابی بودن زنجبیل در درمان نقرس و کاهش التهابات آن بسیار موثر می باشد. خمیر آن را می توانید روی موضع درد بمالید و یا این که تکه های آن را روزانه بخورید تا درد شما تسکین پیدا کند.

7- استفاده از کلم پیچ :

همان طور که می‌ دانید ویتامین سی می تواند میزان اسید اوریک در بدن را به حداقل برساند. کلم پیچ نیز سرشار از ویتامین سی می باشد اگر آن را مصرف کنید در درمان نقرس خود کمک شایانی کرده اید .

8- مصرف چای کامبوچا :

این چای که از ترکیب چای شیرین سبز یا سیاه و یک مخمر تهیه می‌ شود یک نوع باکتری پروبیوتیک را تولید می‌ کند که در سلامت مفاصل بسیار مهم و کارساز واقع شده است در صورتی که بعد از مصرف علائمی نداشتید می توانید خوردن آن را ادامه بدهید.

9- مصرف آبلیمو :

همان طور که در قسمت بالا متذکر شدیم ویتامین سی می تواند پ هاچ مایعات را افزایش بدهد لیمو نیز ویتامین سی دارد و باعث کاهش اسید اوریک خون و دفع آن می گردد از این رو درمان مهمی در نقرس محسوب شده است .

10- استفاده از روغن زیتون :

پلی فنول موجود در روغن زیتون می تواند ورم مفاصل را کاهش بدهد شما با گنجاندن آب در برنامه غذایی خود می توانید از خاصیت های بی شمار آن بهره ببرید.

11- مصرف آناناس :

ترکیب آناناس با میوه های دیگر و مصرف آن به صورت روزانه می‌ تواند به دفع رسوبات اسید کمک شایانی بکند. بروملین درون آن خاصیت ضد التهابی دارد و التهاب ناشی از نقرس را در مفاصل کاهش می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

19 + هشت =

فهرست