تماس
021-66582923

درمان خانگی نیش حشرات در کودکان حتی بزرگسالان

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی نیش حشرات در کودکان

بارها در زمانی که در محیط بیرون سپری کرده اید و در باغ و دشت و دمن وقت گذرانده اید ممکن است حشرات زیادی که در آن جا وجود داشته باشند که شما را نیش زده باشند. شما در همچین مواقعی باید یک سری از راه کارها برای نیش حشرات را بلد باشید که بتوانید با به کار گیری آن ها درد و سوزش آن را برطرف نمایید. ما در این مقاله به کمک کارشناسان موسسه آتیه پرستاران سلامت می‌ خواهیم در ارتباط با درمان خانگی نیش حشرات مطالبی را ارائه بدهیم.

انواع راه کار های درمان خانگی نیش حشرات عبارتند از :

به طور کلی نیش حشرات نمی تواند خطرناک باشد. علائم حاصل از آن طی چند روز درمان می شود اما در بسیاری از افراد ممکن است واکنش‌ های شدیدی نشان بدهد و در آن ها حساسیت ایجاد کند.

این حشرات که شامل زنبور ، خرمگس ، کنه ، کک ، عنکبوت و مگس می‌ باشند از طریق نیش، بزاق خود را درون پوست انسان فرو می‌ کنند و اطراف آن را دچار التهاب و خارش می نمایند و دردناک می‌ شود .

اگر به عنوان پرستار خانه وظیفه ی مراقبت و نگهداری از کودکان و حتی سالمندان را برعهده دارید سعی کنید در مواقعی که مددجوی شما دچار گزیدگی نیش حشرات می شود در مرحله اول او را به پزشک ببرید و در مراحل بعدی به درمان آن بپردازید . این درمان های خانگی شامل :

استفاده از کیسه یخ :

یکی از راه های درمان خانگی نیش حشرات ، استفاده از کیسه یخ می باشد. اولین روش درمانی که برای نیش حشرات مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از کیسه‌ های یخ می باشد این روش بسیار ساده و کارساز است زمانی که نیش از طریق بزاق وارد خون می گردد سیستم ایمنی بدن شروع به ترشح هیستامین می‌ کند و به همین دلیل سوزش و خارش حاصل می گردد یخ می تواند این علائم به وجود آمده را تسکین بدهد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله درمان سوختگی وسط پای نوزاد در منزل را مطالعه نمایید )

استفاده از ژل آلوئه ورا :

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که از سال های خیلی دور مورد استفاده قرار گرفته است و می‌ تواند آفتاب سوختگی های ایجاد شده در روی پوست و همچنین التهابات ناشی از نیش حشرات را از بین ببرد .

کاربرد جوش شیرین در درمان خانگی نیش حشرات :

شما می توانید مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب نمایید و روی محل نیش زدگی قرار بدهید این درمان خانگی می‌ تواند خارش حاصل از نیش حشرات را تسکین بدهد .

استفاده از سرکه :

خاصیت های درمانی سرکه بسیار زیاد است و می تواند در اکثر اختلالات و مشکلات کارساز واقع شود . یکی از خواص درمانی آن که مربوط به این بحث می‌ شود این است که سر که می تواند درد و ورم حاصل از نیش را تسکین بدهد شما می توانید سرکه را به پنبه آغشته کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی زخم خود قرار بدهید .

استفاده از زردچوبه :

یکی دیگر از درمان های خانگی نیش حشرات استفاده از زردچوبه می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد و آنتی باکتریال می باشد و باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن می گردد شما می توانید با آب گرم خمیر زردچوبه را آماده کنید و آن را روی زخم خود بزنید تا درد و تورم ناشی از آن کاهش پیدا کند .

( در ادامه توصیه می شود مقاله بیماری پوستی لایم و راه های درمان آنرا مطالعه نمایید )

درمان خانگی شگفت‌انگیز نیس حشرات با سکه مسی :

شما می توانید با استفاده از یک سکه مسی که آن درون فریزر قرار داده شده است التهاب و درد ناشی از نیش حشرات را درخود به حداقل برسانید .

ازدیگر راهکارهای درمان نیش حشرات در منزل :

استفاده از برگ ریحان :

گیاه ریحان علاوه بر یک سبزی معطر که در غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند خاصیت درمانی نیز داشته باشد این گیاه خاصیت خنک کنندگی دارد و می تواند ضد التهاب و ضد عفونی کننده در سطح پوست قرار بگیرد و آنتی اکسیدان موجود در آن از پوست خود محافظت می کند چند عدد از برگ‌ های آن را روی جای نیش حشرات قرار بدهید و هر یک ربع آن ها را تعویض کنید و برگ های تازه جای آن قرار دهید .

کاربرد چای کیسه ای در درمان خانگی نیش حشرات :

یک عدد چای کیسه ای که .خیس است را روی جای نیش حشرات قرار بدهید تا درمان برای تورم و درد آن باشد .

استفاده از عسل :

همان طور که می‌ دانید عسل خواص دارویی و درمانی بی‌ شماری دارد التهاب بودن و ضد باکتری بودن آن معروف است این مواد غذایی یک درمان خانگی مفید نیش حشرات محسوب می‌ شود.

استفاده از بلغور جو :

یکی از راه کارهای بسیار موثر برای درمان نیش حشرات این است که یک خمیر با بلغور جو دوسر تهیه کنید و آن را روی محل زخم مدت ۱۰ دقیقه بمالید تا شاهد برطرف شدن علائم حاصل از آن شوید.

استفاده از روغن درخت چای :

روغن درخت چای یک آنتی هیستامین طبیعی و قوی محسوب می‌ شود و در درمان نیش حشرات بسیار مفید واقع شده است شما می توانید این روغن را به صورت خالص و یا به صورت ترکیبی با روغن های دیگر روی زخم خود بمالید تا التهاب کاهش و تورم آن از بین ببرید .

قاشق سرد :

شما با یک قاشق سرد که آن را درون فریزر قرار داده اید می توانید خارش و ورم نیش حشرات را از بین ببرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده + 5 =

فهرست