تماس
021-66582923

ورزش در خانه را نباید فراموش کنیم. بیسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله مشغله کاری و یا نداشتن وقت کافی یا به علت بیماری قادر به رفتن به باشگاه نیستند و از این رو در خانه ورزش می‌کنند. امروزه با شرایط بیماری کرونا، بسیاری از افراد بخاطر امنیت و حفظ سلامتی خود برای ورزش کردن خانه را به باشگاه و مکان های ورزشی ترجیح میدهند. ورزش کردن در خانه بسیار راحت و آسان است و اصلاً احتیاجی به هیچ وسیله خاص و هیچ دستگاهی ندارد.

شما میتوانید با وسایل دم دستی خود خیلی از وسیله های ورزشی را از جمله وزنه و غیره را درست کنید و با همان ها ورزش کنید. ما در این قسمت از مقاله های ورزش و تندرستی آتیه پرستاران سلامت می خواهیم نحوه ورزش در خانه و سلامت ماندن با ورزش را برای شما شرح دهیم با ما همراه باشید.

اولین قدم برای ورزش در منزل :

اولین قدم برای ورزش در خانه این است که شما یک قسمت از خانه و منزلتان را که آرام و تقریباً خالی از وسیله است و جای دنجی است را انتخاب کنید که جلوی رفت و آمد بقیه نباشد، سعی کنید جلوی دست و پا نباشید . اینکه شما چه زمانی از روز را برای ورزش کردن انتخاب کنید اصلا مهم نیست .اینکه برخی می‌گویند صبح برای ورزش خوب است یا عصر اصلا صحت ندارد.

زمان ورزش کردن شما را فقط خودتان تعیین میکنید‌‌. اینکه چه زمانی برنامه روزانه تان به شما این اجازه را می دهد و یا اینکه چه زمانی حس و حال بیشتری برای ورزش کردن دارید، فضای مناسب برای ورزش را نیز خود شما تعیین میکنید. برخی فضای آرام برای ورزش کردن را دوست دارند؛اما برخی دیگر ترجیح می دهند که با گوش دادن به موزیک هیجان بیشتری برای ورزش داشته باشند.

دومین قدم برای ورزش و نرمش در منزل:

گرم کردن قبل از شروع ورزش و سرد کردن به موقع بدن در پایان ورزش است. ابتدا باید با حرکات کششی و نرمشی ضربان قلب را بالا ببریم. در نتیجه گرم کردن ،جریان خون بیشتر می شود، تنفس بالا می رود و عضلات برای فعالیت بیشتر آماده می شوند.

گرم کردن باعث می شود که بدن خود را برای فشار حاصل از ورزش آماده کند؛همچنین سرد کردن بدن به اندازه گرم کردن مهم است بدین صورت که باعث کاهش تدریجی ضربان قلب و همچنین باعث دریافت خون و اکسیژن کافی به بدن می شود.

ورزش در خانه و منزل برای سلامت بدن

بهترین ورزش در منزل با وسیله ورزشی یا بدون وسیله ⁉️

شما در خانه میتوانید هم ورزش بدون وسیله ورزشی را انجام دهید،هم با وسیله ورزشی. این بستگی به شما دارد از جمله حرکاتی که برای تمرین بدون وسیله ورزشی میتوانید انجام دهید.

اسکوات:
در این حرکت پاها را به اندازه عرض شانه ها باز میکنیم . سعی کنید زانوها از نوک انگشتان پا جلو تر نرود. در این حالت کامل به پایین بروید و برگردید.

شنا سوئدی:
ورزش در خانه با شنا سوئدی با این گونه است که در این ورزش روی نوک انگشتان پاهایتان قرار بگیرید. بدن را دریک راستا باشد و سر در راستای ستون فقرات باشد.

کرانچ ۹۰درجه:
در این حرکت پاها را با زاویه ۹۰ درجه بالا نگه دارید و فقط با استفاده از عضلات شکم بلند شوید.

اگر هم تمرینات ورزشی با استفاده از وسیله ورزشی را دوست دارید، میتوانید با وسایل ورزشی که خودتان میتوانید تهیه کنید،این کار را انجام دهید.
از جمله این وسایل:

۱_دمبل است که به جای آن میتوانید از بطری آب استفاده کنید که داخل آن را با شن و ماسه پر کنید.

۲_کش بدنسازی: این کش به راحتی در پشت در نصب می شود‌. با این کش میتوانید خیلی از حرکاتی راکه در باشگاه با دستگاه انجام داده اید را در خانه انجام دهید.

۳_نیمکت: به جای استفاده از نیمکت در خانه میتوانید از پله، تخت و یا حتی پشتی استفاده کنید.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله تاثیر یوگا بر روحیه و اعتماد به نفس افراد را مطالعه نمایید.

اهداف کلی از ورزش کردن:

قبل از هرکاری بهتر است بدانیم برای چه ورزش می کنیم. آیا فقط برای سلامتی و سر زندگی، یا برای لاغری و کم کردن وزن و یا حتی تناسب اندام. با انتخاب این هدف در این صورت شما می توانید برنامه منظم تری برای ورزشتان داشته باشید اما هدف عامه مردم از ورزش عبارت اند از:

کوچک کردن شکم

بسیاری از افراد از شکم بزرگ و چربی زیاد شکم رنج می برند و هدفشان از ورزش صرفاً کوچک کردن شکم است اما لازم است بدانیم که فقط یک برنامه ورزشی به تنهایی باعث از بین رفتن چربی شکم نمی شود بلکه اصول تغذیه درست هم همزمان با ورزش در پیشبرد این هدف مؤثر است.

داشتن پایین تنه خوش اندام

هدف خیلی از افراد هم از ورزش کردن این است که با سن و پایین تنه خوش فرم داشته باشند. بر خلاف نظر عده ای که فکر میکنند این کار فقط با دستگاه های ورزشی قابل اجراست اما در خانه هم میتوان به خوش فرم کردن باسن با ورزش دست یافت.

سرشانه و بازوی خوش فرم

در خانه میتوانید با حرکات دمبلی که حتی خودتان آن را درست کرده اید به سرشانه مناسب و خوش فرم برسید.

ورزش کردن خانم ها یا آقایان در خانه

خوشبختانه امروزه در بین افراد علاقه زیادی به انجام ورزش در خانه و حرکات ورزشی و به طور کلی ورزش دیده می شود. در این بین آقایان علاقه زیادی به ورزش های قدرتی و بدن سازی دارند و علاقه کمتری به ورزش های هوازی دارند اما گروه خانمها معمولاً علاقه بیشتری به ورزش های هوازی دارند. البته که برای داشتن یک استایل زیبا و مناسب و همچنین تنی سالم و سرحال وجود هر دو نوع ورزش باهم لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × 1 =

فهرست