تماس
021-66582923
پرستار کودکپرستاری در منزل

اعزام پرستار کودک منزل در نیاوران

اعزام پرستار کودک در نیاوران به صورت شبانه روزی و روزانه جزو خدمات آتیه پرستاران سلامت می باشد. از آنجایی که کودکان آینده سازان جامعه فردا هستند، لازمه داشتن جامعه ای سالم و آگاه در آینده آموزش و تربیت صحیح کودکان امروز میباشد زیرا شکل گیری شخصیت کودکان از سنین پایین آغاز می شود و به هر شیوه تربیتی که پرورش یابند به همان روش بار می آیند.

از آنجایی که فرزندان برای پدر و مادر بسیار با اهمیت هستند و بهترین هر چیزی را برای آنها می خواهند در صورتی که به علت اشتغال یا کم تجربگی، مادر توانایی نگهداری از کودک را نداشته باشد وجود یک پرستار کاردان و با تجربه برای مراقبت از کودک میتواند دغدغه والدین در مورد تربیت و آموزش صحیح کودک را کاهش دهد.

راه های استخدام یک پرستار کودک خوب در نیاوران :

برای انتخاب پرستار راهکارهای متفاوتی وجود دارد، گاهی می‌توان از طریق روزنامه یا سایت های متفاوتی که در آنها افراد تقاضای کار دارند پرستاری انتخاب کرد که این روش به علت وجود نداشتن نظارتی دقیق بر عملکرد او زیاد توصیه نمی شود بهترین و عاقلانه ترین روش مراجعه به مراکز معتبر ای است که در این زمینه فعالیت می کنند.

یکی از بهترین مراکز برای این امر در نیاوران ، آتیه پرستاران سلامت می باشد که علاوه بر دارا بودن پرسنل مجرب و حرفه ای و پاسخگویی شبانه روزی، می توانیم از آنها درخواست کنیم که به صورت آزمایشی پرستاری را برای مراقبت از کودک بفرستند تا پس از بررسی و ارزیابی عملکرد او و در صورت رضایت قرارداد را تنظیم کنیم.

نگاهی تخصصی به کار پرستار کودک در نیاوران:

اگر به کار پرستار کودک به صورت تخصصی نگاه کنیم می بینیم که بر اساس سن و نیازهای کودک به چند گروه مادر یار، کودکیار،روانشناس و یا مراقبت آموزشی تقسیم می شوند که هر یک بسته به احتیاج کودک با دانش ضمنی که در آن زمینه دارند به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند.

به طور مثال به شخصی که با کودکان زیر دوسال سر و کار دارد و وظایفی همچون تهیه شیر خشک، استحمام، تعویض پوشک و کمک به توالت رفتن و آموزش آن را بر عهده دارد مادر یار گفته می شود که همانند مادری دلسوز و مهربان پا به پای کودک پیش می رود. با صبر و حوصله، مهارت های لازم را به او آموزش می دهد.

چنانچه شخص دارای مدرک کودکیاری باشد علاوه بر پرستاری از کودک در منزل می تواند در مراکز نگهداری از کودکان نیز فعالیت کند، برای کودکانی که بیش فعال هستند و یا با برخی از مشکلات روحی مانند استرس،اضطراب و یا شب ادراری دست و پنجه نرم می‌کنند بهتر است که پرستار انتخابی ما شخصی باشد که با متدهای روانشناسی آشنایی داشته باشد تا برخورد مناسبی با این نوع از کودکان داشته باشد. حال اگر والدین خواستار یادگیری زبان و مهارت خاصی برای کودک خود باشند مراقب آموزشی می‌توانند در این حیطه بهترین عملکرد را داشته باشد.

پرستار کودک منزل در نیاوران چه میزان برای خانواده هزینه‌بر است:

وقتی برای درخواست پرستار کودک با مرکز معتبری که در نیاوران است و در این زمینه فعالیت دارد تماس میگیریم، از شما سوالات متداولی می پرسند تا بسته به نوع درخواست و نیاز شما حقوق دریافتی پرستار را محاسبه کنند.

علاوه بر میزان تحصیلات و دانش او ،مواردی چون سن، تعدادوشرایط کودک و فعالیت و مسئولیت هایی که بر دوش دارد و ساعت کاری تعیین شده (پاره وقت یا تمام وقت )برای حضور پرستار در منزل توسط والدین، بر هزینه دریافتی او تاثیر بسزایی دارد زیرا پرستاری و مراقبت از کودکی که از بیماری جسمی یا روحی خاصی رنج می برد، به مراتب سخت تر از نگهداری از کودک سالم می باشد.

پرستار نیاوران در قبال کودک چه وظایفی برعهده دارد:

پرستار کودک در نیاوران در واقع مادر دوم کودک است پس برای موفقیت در شغلش باید همانند یک مادر، عاشق بچه ها باشد و دنیای آن ها را دوست داشته باشد و با صبر و مهربانی به تمام امور تربیتی و مراقبتی که مادر به فرزندش آموزش میدهد رسیدگی کند. از دیگر وظایف پرستار برقراری ارتباط عاطفی قوی با کودک است تا خلا عاطفی ناشی از نبود و والدین را برایش پرکند کند و در مقابل پرخاشگری و رفتار نادرست کودک، منعطف باشد و با او برخورد منطقی و عاقلانه داشته باشد و کنترل خود را از دست ندهد.

گاها ممکن است مادرانی که برای اولین بار بچه دار میشوند به علت نداشتن تجربه دچار سردرگمی می شوند. این وظیفه پرستار خانم منزل است که با آموزش هایی که در این زمینه دیده، در کنار مادر یا نبوده او وظیفه رسیدگی به کودک را بر عهده بگیرد به تمامی امور کودک همچون خواب و خوراک، بهداشت، بازی و سرگرمی و ایمنی کودک توجه کند.

همچنین پرستار موظف است با والدین ارتباطی نزدیک و مستمر داشته باشد تا آنها را از امور پرورشی کودک، خواسته‌ها و نیازهایش آگاه کند و با استفاده از شناختی که والدین از کودک خود دارند در جریان خلق و خو و عادات خاص او مانند پرخاشگری،گوشه گیری، بدغذایی ،خجالتی بودن و غیره قرار بگیرد و با تدابیری که می اندیشد عادات غلط او را اصلاح کند این گونه علاوه بر سلامت جسمی سلامت روح و روان کودک را تضمین می‌کند.

اهمیت زیاد تغذیه در کودکان:

تغذیه سالم از نیازهای اساسی بدن کودک برای رشد جسمی و فکری اوست زیرا اگر کودک مواد غذایی لازم و ضروری را به طور روزانه دریافت نکند سلامتی اش به خطر می‌افتد و نمودار رشد قدی و وزنی خوبی نخواهد داشت بدین منظور پرستار باید به امور غذایی کودک نظارت ویژه داشته باشد تا روزانه به میزان کافی پروتئین، ویتامین، غلات و لبنیات مصرف کند و طبق زمان بندی مشخصی غذای او را آماده کند و با جذاب کردن ظاهر آن اشتهای کودک را تحریک کند تا غذای کافی خورده و تمایلی به تنقلات با ارزش غذایی کم نداشته باشد.

همچنین نوزادان نیز باید به طور مرتب با شیر خشک و غذای کمکی مناسب سنشان مانند حریره بادام ،سوپ، سرلاک و غیره تغذیه شوند در وعده های منظم با خوردن میان وعده های مقوی مانند پوره انواع میوه ها و سبزیجات، تمامی ویتامین های ضروری برای رشد و افزایش ایمنی بدن را دریافت کنند.

رسیدگی به امور نظافتی کودک و منزل:

همه افراد نظافت و تمیزی را دوست دارد اما این امر در زمینه کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا به علت عدم آگاهی که در زمینه بهداشت دارند ممکن است به این موضوع زیاد توجه نکنند، این وظیفه پرستار منزل است که همواره مراقب باشد تا کودک با دستهای کثیف غذا نخورد و به صورت روزانه از تمیزی لباس ها، مرتبی موها، بهداشت دهان و دندان و تعویض به موقع پوشک در صورت نوزاد بودن کودک اطمینان حاصل کند.

همچنین باید در روزهای مشخصی از هفته اورا را به حمام ببرد و ناخن هایش را کوتاه کند تا بدین ترتیب سطح سلامت کودک و خانواده را ارتقا دهد. بنا به درخواست خانواده برای نظافت منزل، در صورتی که پرستار به طور روزانه یا مقطعی در منزل فعالیت دارد باید قبل از خروج از خانه و ترک کار، ظرفها را بشوید و خانه و آشپزخانه را مرتب کند تا وقتی که افراد خانواده به خانه باز می گردند با محیطی پاکیزه و تمیز روبه‌رو شوند.

توجه ویژه پرستار کودک نیاوران به ایمنی کودک در محیط خانه:

برای کودکان دنیا بسیار هیجان انگیز است و مکانی برای کشف ناشناخته هاست آنها به علت کنجکاوی سعی می‌کنند از همه چیز سر در بیاورند و با آزمون و خطا بسیاری از مسائل را یاد بگیرند، اما همین آزمون و خطا ها ممکن است برای آنها خطر آفرین باشد و آسیب های جبران ناپذیری به بار آورد، این وظیفه پرستار است که همواره مراقب کودک باشد و او را از خطرات احتمالی همچون سقوط، سوختگیی،برق گرفتگی و دست زدن به اجسام تیز دور نگه دارد.

همچنین باید مواظب باشد تا کودکی که نوپاست و دائم در حال جست و خیز است از پله ها نیفتد و یا شی خطرناکی به دهان نبرد. بارکلی پرستار موظف است همواره چهار چشمی مراقب کودک باشد و او را از هرگونه آسیبی حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + 15 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست