تماس
021-66582923
جایگزین مناسب برای قند و شکر

جایگزین مناسب برای قند و شکر

جایگزین مناسب برای قند و شکر یکی از مهمترین سوالاتی می باشد که اکثر افراد می خواهند جواب آنرا بدانند. همانطور که می دانید قند و شکر جز مضر ترین مواد غذایی محسوب می‌ شود که مصرف بیش از حد آن می‌ تواند زمینه‌ ساز یک سری از بیماری‌ ها در وجود شما باشد ما در این مقاله قصد داریم جایگزین های مناسب برای قند و شکر را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با به کارگیری آن ها سلامت خود را تضمین کنید و از ابتلا به بیماری ها مصون بمانید.

لازم است بدانید بدن ما انسان ها همانند سایر مواد غذایی به قند نیز نیاز دارد اما یک قند کاملاً طبیعی که نام آن را گلوکز می نامند این قند طبیعی در اکثر مواد غذایی یافت می شود و مشکلی را برای بدن به وجود نمی‌ آورد چیزی که برای بدن مضر است و بیماری ایجاد می‌ کند قند مصنوعی می باشد. در قسمت های پایین با مواد جایگزینی که ارائه می شود می توانید از مصرف آن ها جلوگیری نمایید

مواد جایگزین برای قند و شکر مخصوصا برای سالمندان و بیماران:

۱) استفاده از عسل بهترین جایگزین برای قند و شکر :

عسل یک ماده غذایی کاملاً طبیعی می باشد که توسط زنبور ها به وجود می‌ آید و دارای انواع ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد مقدار قند طبیعی که در این ماده غذایی وجود دارد ۸۰ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد و می تواند قند طبیعی مورد نیاز بدن را تامین نمایند و از بروز بیماری‌ هایی مانند دیابت پیشگیری می نماید اما توجه داشته باشید عسل کاملا طبیعی را به مصرف برسانید که با شکر مخلوط نشده باشد .

۲) استفاده از کشمش :

از دیگر جایگزین های مناسب برای قند و شکر کشمش می باشد همان طور که می‌ دانید کشمش از انگور تهیه می‌ شود و مصرف آن می‌ تواند بدن افراد را بسیار قوی نگه دارد مصرف کشمش قند خون انسان را منظم می کند و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد شد مقدار قندی که در کشمش وجود دارد. ۵۸ گرم در هر ۱۰۰گرم می باشد و مصرف آن خاصیت زیادی خواهد داشت .

۳) مصرف خرما جایگزینی مناسب برای قند و شکر :

مصرف خرما خاصیت های زیادی برای بدن انسان دارد و می تواند چربی خون در بدن را تنظیم کند و سیستم ایمنی را بالا ببرد و همچنین می‌ تواند در فعالیت های مغزی کارایی موثرتری ایفا کند قند موجود در خرما ۵۰% گلوکز و ۲۵ درصد ساکارز می باشد از این رو جایگزین مناسب برای قند و شکر می باشد اما اگر قند خون شما خیلی بالا باشد باید در خوردن آن زیاده روی نکنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله رژیم غذایی هفتگی برای دیابتی ها را حتما مطالعه نمایید )

۴) مصرف توت خشک :
توت خاصیت ضد سرطانی دارد و در درمان بیماری هایی مانند آسم و روماتیسم موثر واقع می‌ شود و می‌ تواند در کاهش فشار خون نیز مفید واقع شود مقدار قند طبیعی موجود در توت ۷ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد و از این رو به کسانی که دیابت دارند بسیار توصیه می‌ شود اما به شرط اینکه کاملاً طبیعی و بدون مواد شیمیایی خشک شده شود .

۵) استفاده از انجیر خشک :
یکی دیگر از موادی که می‌ توانید جایگزین قند و شکر کنید انجیر خشک می‌ باشد این میوه خشک شده ضمن تسکین گلودرد و قوی سازی ریشه‌ های مو ذهن و حافظه افراد را قوی می‌ کند و برای اضافه وزن پیدا کردن کسانی که خیلی لاغر هستند بسیار مفید می باشد قند موجود در آن در هر ۱۰۰ گرم ۴۵ گرم می باشد .

۶) مصرف گیاه استیویا :

گیاه استیویا کاملا طبیعی می باشد و در کنترل قند و فشار خون بسیار موثر واقع می‌ شود از این رو می‌ توانید این گیاه را در منزل خود کاشت کنید و به مصرف برسانید این گیاه بسیار شیرین می‌ باشد و می‌ تواند یک جایگزین مناسب برای قند و شکر مصرف شود .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت ورم پا در بیماران دیابتی و راه های درمان آنرا حتما مطالعه نمایید )

استفاده از قند و شکر چه مشکلات و عوارضی را برای انسان به وجود می آورد ؟

در بالا مواردی را برای جایگزین مناسب برای قند و شکر برای شما کاربران عزیز شرح دادیم حال می خواهیم مشکلات استفاده از قند و شکر را برای شما عزیزان بیان کنیم که این مشکلات شامل:

  • از مهم ترین عارضه هایی که مصرف قند و شکر برای افراد ایجاد می کند چاقی و اضافه وزن می باشد بسیاری از مردم قند و شکر را از طریق نوشیدنی‌ های شیرین ، نوشابه‌ های گازدار و آب میوه های مصنوعی به بدن خود می رسانند. این محصولات میزان فروکتوز یعنی قند مصنوعی آن ها خیلی بیشتر از گلوکز یعنی قند طبیعی می باشد و روی اشتهای شما بسیار تاثیر گذار است و مصرف آن به گونه ای است که در شما سیری ایجاد نمی کند و باعث می‌ شود در هورمون‌ های داخل بدن که گرسنگی را تنظیم می کند مقاومت نماید و چاقی و اضافه وزن را برای شما به همراه داشته باشد
  • از دیگر مشکلاتی که قند و شکر برای بدن ایجاد می کند مبتلا شدن به بیماری های قلب و عروق می باشد که امروزه درصد بالایی از مرگ و میر را به خود اختصاص داده است
  • قند و شکر می تواند پوسیدگی و خرابی در دندان های شما ایجاد کند و این مسئله در چهره شما بسیار تاثیر گذار می‌ باشد
  • مصرف غذا های شیرین و نوشابه های گازدار که دارای قند مصنوعی هستند باعث ایجاد جوش در صورت و بدن شما خواهد شد
  • استفاده بیش از حد از قند و شکر می تواند شما را به بیماری دیابت مبتلا کند که امروزه بسیار رایج شده است .
  • خوردن بیش از حد مواد قندی چربی هایی را در قسمت روده به وجود می آورد و می تواند سرطان روده را در شما ایجاد کند
  • پیری زود رس و از بین رفتن حالت کشسانی پوست از عوارض و مشکلاتی است که مصرف قند و شکر در بدن ایجاد می نماید
  • مصرف قند و شکر که دارای قند مصنوعی هستند توسط خود کبد تجزیه می‌ شود از این رو باعث اختلالاتی در کبد فرد می شود اما مصرف قند طبیعی توسط سلول های بدن جذب و تجزیه می گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یازده − 3 =

فهرست