تماس
021-66582923

درمان خانگی زگیل

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان خانگی زگیل

شکل گیری زگیل روی پوست ناشی از عفونت‌ های ویروسی پاپیلو ما می باشد و می تواند از شخصی به شخص دیگر سرایت کند. این زائده پوستی می تواند به خودی خود برطرف شود. اما شاید چندین ماه به طول بیانجامد ما در این مقاله با کمک کارشناسان موسسه آتیه پرستاران سلامت می‌خواهیم راه های درمان خانگی زگیل را برای شما عزیزان بازگو کنیم تا بتوانید خیلی سریع تر اقدام به برطرف شدن آن بکنید.

انواع درمان های خانگی برای از بین بردن زگیل شامل :

1- تاثیر سرکه سیب در درمان زگیل :

یکی از روشهای موثر در درمان خانگی زگیل می توان به سرکه سیب اشاره کرد. سرکه ضمن خاصیت ضد میکروبی که دارد می‌ تواند با ویروس پاپیلومای زگیل به مبارزه بپردازد شما می‌ توانید سرکه سیب و آب را ترکیب کنید و یک پنبه را درون آن بخیسانید و روی زگیل قرار بدهید این راهکار می تواند زخم حاصل از زگیل را برطرف کند و کمک به رفع علائم آن نماید .

2- مصرف پوست موز :

شما می توانید یک تکه موز را بردارید و روی زخم زگیل خود قرار بدهید شواهد نشان داده است پتاسیم درون موز کمک به بهبود زخم می‌کند و با ویروس های پاپیلوما مبارزه می‌کند .

3- کاربرد سیر در درمان خانگی زگیل:

همان طور که می‌ دانید سیر برای روند بهبودی بسیاری از بیماری ها کارساز می باشد آلیسین موجود در سیر خاصیت میکروب زدایی به آن داده است و می‌تواند آنزیم هایی را که در زخم زگیل به وجود آمده است را برطرف کند شما می توانید سیر را ریز کنید و با آب ترکیب کنید و روی زگیل بمالید و روی آن را با چیزی ببندید در طول یک هفته چندین مرتبه این کار را انجام بدهید .

4- مصرف پوست پرتقال :

شما می توانید از این درمان خانگی زگیل که بسیار موثر و ارزان می‌باشد بهره ببرید مالیدن پوست پرتقال روی موضع دچار زگیل به برطرف شدن آن کمک شایانی می کند .

5- کاربرد سیب زمینی در درمان خانگی زگیل :

سیب زمینی این خاصیت را دارد که زخم را خشک کند و باعث تیره شدن آن گردد و از این طریق کمک به برطرف شدن زگیل کند شما یک تکه سیب زمینی روی زگیل خود بزنید و در روز دو مرتبه این کار را انجام بدهید .

6- استفاده از علف هرز قاصدک :

از دیگر روشهای درمان خانگی زگیل ، استفاده از قاصدک می باشد. همه مردم گیاه قاصدک را یک علف هرز می دانند در صورتی که در زمان های قدیم این گیاه دارای خواص زیادی بوده است و در درمان های زیادی کارساز واقع شده است شیره گیاه قاصدک می‌تواند زائده های پوستی را درمان کند و به تولید کلاژن پوست کمک شایانی بکند و خاصیت ضد میکروبی که دارد می‌تواند ویروس زگیل را برطرف کند شیره آن را روی زگیل خود بمالید تا درمان شود .

7- استعمال آلوورا :

اگر زگیل شما همراه با درد و سوزش و خارش باشد توصیه می شود برای درمان آن از ژل آلوئه ورا استفاده کنید این ژل با خاصیت ضد التهابی با ویروس زگیل به مبارزه می پردازد .

8- استفاده از آسپرین :

یکی از مواد تشکیل دهنده آسپرین اسید سالیسیلیک می باشد که می تواند پوست را لایه برداری کند و به مرور کمک به برطرف شدن زگیل بکند شما می‌توانید قرص آسپرین را له کنید و با آب به حالت خمیری در بیاورید و روی زخم زگیل خود ببندید .

9- کاربرد لاک ناخن روی درمان خانگی:

یکی از راه های بسیار مناسب و مفید که می‌تواند به بهبود زگیل کمک کند پوشاندن زگیل با لاک بی رنگ می باشد که می‌ تواند از ورود هوا به روی آن جلوگیری نماید و به اصطلاح ها را دچار خفگی کند از این طریق کمک به برطرف شدن زگیل می کند.

10- کاربرد ویتامین e در درمان خانگی زگیل چگونه عمل می کند ؟

داشتن ویتامین e باعث می‌ شود افراد دارای سیستم ایمنی قوی و سالمی باشند و در برابر بروز ویروس و عفونت ها مقاومت بیشتری از خود نشان بدهند و از این رو می توانید قرص آن را سوراخ کنید و مواد درون آن را روی زگیل بمالید تا بتوانید به ترمیم آن کمک کنید .

11- موم زنبور عسل :

موم به دلیل اینکه دارای گرده و آنزیم های زیادی می باشد و خاصیت مبارزه با میکروب ها را دارد می‌تواند سلول‌های پوستی را افزایش بدهد به همین دلیل شما می‌توانید موم آن را روی آن قرار دهید و آن را ببندید و در روز یک مرتبه آن را تکرار کنید و بگذارید تا شب بماند.

12- مصرف روغن کرچک :

یکی دیگر از روشهای درمان خانگی زگیل استفاده از روغن کرچک می باشد و برای پوست و مشکلات پوستی بسیار کاربرد دارد روزانه آن را روی موضع مورد نظر بمالید تا در عرض دو هفته شاهد درمان آن باشید .

13- کاربرد ویتامین c :

ویتامین سی را می توانید با آب لیمو ترش ترکیب نمایید تا روند ترمیم و بازسازی زخم حاصل از زگیل را بهبود ببخشد این راهکار عفونت‌ های ویروس پاپیلومای را برطرف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

یک × سه =

فهرست