تماس
021-66582923

ارائه و انجام بهترین خدمات مراقبتی و نگهداری از کودکان شما در منزل با دفتر پرستاری کودک آتیه پرستاران سلامت . این موسسه علاوه بر خدمات به کودکان ، به سالمندان و بیماران نیز خدمات رسانی می کند. خدمات ما به صورت شبانه روزی ، روزانه و شبانه می شود . برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می شود تا آخر این مبحث با ما همراه باشید.

دفتر پرستاری کودک

دوران کودکی و آموزش‌های مختص آن توجه زیادی را می‌طلبد زیرا بخش بزرگی از شخصیت کودک در این سن شکل می‌گیرد و بر نگرش و عملکردش در آینده تاثیر می گذارد. بهتر است والدین به راحتی از کنار این دوران و نیازهایش عبور نکنند و اگر احساس می کنند به علت چند قلو بودن کودکان و یا اشتغال به کار و فعالیت های اجتماعی توانایی رسیدگی به فرزندشان را ندارند، از دفاتر پرستاری کودک در منزل که برای این امر دایر گردیده اند کمک بگیرند.

زیرا در این دفاتر افرادی تحت عنوان پرستار کودک مشغول به کار هستند که در این زمینه علاوه بر تجربه، از دانش و تخصص زیادی برخوردارند و با دوره هایی که گذرانده اند به خوبی نیازها و آموزش‌های لازم برای رده‌های سنی مختلف کودکان را می‌شناسند و از نحوه صحیح برخورد با آنها آگاهی دارند و این توانایی را دارند که فرزند دلبندتان را مطابق با اصول اخلاقی و تربیتی مدنظرتان پرورش دهند.

این دفاتر برای امنیت کاری و جلب اعتماد والدین، سلامت روحی و سوابق کاری پرسنل خود را بررسی می‌کنند و از آن‌ها برای حسن انجام کار ضامن معتبر دریافت میکنند و با ارائه ی خدماتشان به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل، آرامش خاطر را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورند.

خدمات دفتر پرستاری کودک

از آنجایی که اصول کاری در این دفاتر حفظ ایمنی و رفع نیازهای جسمی و روحی کودک می‌باشد پرستار در راستای آن باید بکوشد برای جلوگیری از بیمار شدن کودک، همواره نظافت و بهداشت فردی او را رعایت کند و با برنامه ای منظم به امور مربوط به استحمام، تعویض لباس،کوتاهی ناخن ها و بهداشت دهان و دندان او رسیدگی کند.

همچنین با توجه ویژه ای که به تغذیه ی کودک دارد، باید او را به غذا خوردن تشویق کند و با گنجاندن مواد غذایی سرشار از کلسیم، آهن، پروتئین، فیبر و ویتامین در رژیم غذاییش، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی مورد نیازش، او را در رشد و تکامل بهتر جسم و ذهنش یاری کند.

همچنین چون بخش زیادی از یادگیری کودک در حین بازی صورت می‌گیرد، پرستار کودک نباید از علاقه و نیاز شدید او به جنب و جوش و تفریح غافل شود و با در نظر گرفتن توانایی‌های کودک باید بازی های شاد و جذابی برایش ترتیب دهد تا از این طریق  بسیاری از مهارت های اجتماعی و نکات اخلاقی را در قالب بازی به او آموزش دهد و با این کار خانه را نیز به محیطی شاد و مفرح بخش تبدیل کند.

در نظر داشته باشید که اگر کودک بیماری خاصی داشته باشد، وظایف پرستار شکل تخصصی تری به خود خواهد گرفت زیرا باید در تمام موارد ذکر شده توانایی و مشکل کودک را درنظر بگیرد و متناسب با او دامنه فعالیتش را محدود و یا گسترش دهد و با دانشی که دراین زمینه دارد، تلاش کند همگام با او در جهت درمان بیماری اش قدم بردارد.

مزایای بهره بردن از خدمات دفتر پرستاری کودک در منزل

وقتی برای نگهداری از کودک خود درمنزل پرستاری استخدام می کنید درواقع رفاه و آسایش بیشتری را برای خود برمی گزینید زیرا در این صورت این شما هستید که تعیین می کنید پرستار تا چه اندازه و در چه مقطع زمانی(حتی به صورت شبانه روزی و یا در روزهای تعطیل )فرزندتان را همراهی کند همچنین با حذف او در ساعاتی که در منزل حضور دارید، این مزیت را خواهید داشت که در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اما وقتی برای نگهداری از کودک به مهد یا سایر مراکز مرتبط با کودکان مراجعه می‌کنید دیگر خبری از مراقبت کودک به صورت ساعتی نیست و باید به صورت ماهانه و یا روزانه با آنها قرارداد ببندید و این شما هستید که مجبورید در زمان مقرر شده در انجا حضور یابید و خود را با ساعت کاری محدود آنها وفق دهید و گاها ممکن است به علت تناسب نداشتن بازه زمانی آنها با شغل شما مجبور شوید مرخصی ساعتی بگیرید تا بتوانید فرزندتان را از این مراکز تحویل گرفته و به خانه ببرید.

علاوه بر این، برخی از مهارت هایی که دوست دارید فرزندتان آموزش ببیند در این مراکز به علت ازدیاد جمعیت و علاقه نداشتن تمامی کودکان به آن، آموزش داده نمیشود اما اگر متمایلید از انرژی و هوش سرشار فرزندتان جهت زبان آموزی و سایر مهارت های خاص سنش استفاده کنید، استخدام پرستار در منزل گزینه بهتری برایتان خواهد بود زیرا در این صورت پرستار با دانش و مهارت کافی که در زمینه ی مورد نظرتان دارد به راحتی می‌تواند فرزندتان را در خانه و درمحیطی آرام و به دور از آلودگی، تحت تعلیم قرار دهد.

ویژگی پرستاران در دفتر پرستاری کودک

مهم ترین و منحصر به فردترین ویژگی پرستاران کودک، داشتن علاقه ذاتی به کودکان و توانایی برقراری ارتباط با آنهاست زیرا این توانایی است که به آنها این اجازه را می‌دهد که به کودک نزدیک شوند و با او ارتباط عاطفی و عمیقی برقرار کنند تا با تأثیرپذیری که بر او دارند بتوانند هر آنچه را که لازم است به آموزش دهند.

از آنجایی که کار با کودکان حوصله زیادی می‌طلبد و ممکن است لازم باشد یک مطلب را به دفعات برایشان تکرار کنید و یا مجبور باشید برای یک امر ساده و معمولی مانند شستن دست ها یا مسواک زدن زمان زیادی را با آنها سر و کله بزنید، لازم است که پرستاری که به این کار می‌پردازد پر انرژی باشد و از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل نافرمانی و لجبازی های کودک خشم خود را کنترل کند و عکس العمل مناسبی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌ های مهمی که یک پرستار بچه باید داشته باشد، قابل اعتماد بودن و مسئولیت پذیری است زیرا این ویژگی عاملیست که باعث می‌شود پرستار در نبود والدین به کارهای شخصی خود نپردازد و تمامی وقت خود را برای مهرورزی و مراقبت از کودک صرف کند تا در محیط امن خانه در کنار فرشته ای مهربان،شیرین ترین لحظات عمرش را سپری کند.

نحوه تعیین حقوق پرستاران در دفتر پرستاری کودک

از آنجایی که کودکان در سنین متفاوت نیازهای یکسانی ندارند بسته به اینکه پرستار با چه رده سنی و با چه وضعیت روحی و جسمانی از کودکان سر و کار داشته باشد حجم وظایفی که بر عهده میگیرد متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی عواملی چون دوری مسافت و نیاز بیشتر کودک به زمان و خدمات ارائه شده، موجب افزایش دستمزد پرستارخواهد شد زیرا یکسان بودن دستمزد پرستار نوزاد با دیگر پرستاران کودک، به خاطر انرژی زیادی که میطلبد و شب بیداری هایی که به علت بیقراری، تهیه ی شیر خشک و یا تعویض پوشک نوزاد دارد، معقول و منطقی نمی باشد.

توصیه ی ما به شما این است که برای کاهش هزینه هایتان، به صورت پاره وقت و در زمان‌های ضروری از خدمات پرستار منزل استفاده کنید و از دفاتر پرستاری کودک بخواهید که نیرویی برایتان در نظر بگیرند که محل زندگی اش به محل سکونت شما نزدیک باشد تا اینگونه هزینه ای اضافی جهت ایاب ذهاب پرستار پرداخت نکنید.

در هر صورت اگر بودجه ی مالی محدودی دارید و توانایی رسیدگی به کودکتان را به هر علتی ندارید، بهتراست بجای نگهداری کودک در مهد با هزینه های بالا، برایش پرستاری استخدام کنید. زیرا اینگونه این شما هستید که با تعیین میزان تخصص و وظایف محوله به پرستار و مشخص کردن بازه زمانی حضورش در منزل سطح حقوق دریافتی او مشخص میکنید و ان را کاهش و یا افزایش می دهید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خیلی ممنون از پرستاری که برا ما فرستادی خیلی خوبه مثل یه مادر از بچم مراقبت می کنه اینقدر خوبه که وقتی پرستار به مرخصی میره همه اعضای خانواده ناراحت میشیم میگیم کاشکی مرخصی نمی رفت . می خواستم اینجا تشکر کنم از موسسه آتیه پرستاران و همه ی پرسنل

    پاسخ
    • مدیر سایت
      بهمن 1, 1400 10:36 ق.ظ

      درود بر شما. ما هم خوشحالیم . شما می توانید زمانی که پرستار به مرخصی می رود از شرکت درخواست پرستار جایگزین نمایید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

11 − 7 =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست