تماس
021-66582923
پرستار بیمارپرستار سالمندپرستاری در منزل

نحوه برخورد پرستار بیمار با بیماران بد خلق

نحوه برخورد پرستار بیمار با بیماران بد خلق یکی از نکات مهم و آموزنده ای می باشد که مراقبین  باید به آن توجه لازم داشته باشند و با رعایت این نکات می توانند باعث آرامش خود و طرف  مقابل خود شوند. در زیر به تعدادی از این نکات  اشاره شده است .

روش برخورد پرستار بیمار با بیمار بد خلق

  • پرستار  باید مهربان باشد

یکی از بهترین راه های برخورد  مراقب  با بیمار عصبی، مهربانی کردن است . پرستاری که وظیفه ی نگهداری از بیمار در منزل را برعهده دارد باید بجای اینکه حق به جانب حرف بزند باید طرف مقابل  را درک کند و با مهربانی با او صحبت کند . همچنین  باید طوری رفتار کند که بیمار متوجه شود که پرستار و اطرافیان برای او ارزش قائل هستند .

  • پرستار بیمار نباید وارد  بحث شود

بیمار عصبی و ناراحت ممکن است بیشتر اوقات با پرستار خود بحث کند . اما مراقب به هیچ وحه نباید در برابر بحث های او مقاومت نشان دهد و باید با آرامش خاطر با او  سخن بگوید و همچنین پرستار  می تواند با یک عذرخواهی بابت مشکلات بوجود آمده ، طرف مقابل  را آرام کند.

در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی راه های دور کردن سالمندان از بیماری افسردگی را مطالعه نمایید

  • مشخص کردن حدود و زمانبندیها توسط پرستار بیمار

بیمارانی که بد خلق و عصبانی هستند و همیشه درخواست های نابجا و غیر عقلانی دارند بهتر است که  مراقب در مواقعی برای آنها محدودیت هایی اعمال کند . به طور مثال  به او بگوید من باید به بیماران دیگر سر بزنم و چند دقیقه دیگر بر می گردم . این کار باعث می شود هم خود پرستار به آرامش برسد و هم طرف مقابل . همچنین باعث  کاهش تنش ها بین آنها می شود .

  • پرستار بیمار باید افکار منفی را از ذهن خود دور کند

معمولا بعد از هر بحثی با بیمارِ عصبی ، پرستار ناراحت می شود، که یک امری  طبیعی می باشد . پس پرستار منزل باید این ناراحتی و افکار منفی را از ذهن خود بیرون بیاورد و بعد از هر بحثی بهتر است برای مدت کوتاهی استراحت کند. پرستار باید این را بپذیرد که شغل پرستاری یکی از سخت ترین شغل ها می باشد و هر کسی نمی تواند در این شغل دوام بیاورد ولی او توانسته تا حدودی مشکلات را پشت سر بگذارد  و در این شغل توانسته  به همنوع خود خدمت رسانی کند و این خود ثواب زیادی در نزد خداوند دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × دو =

درخواست مشاوره پرستاری از آتیه پرستاران سلامت
فهرست