تماس
021-66582923

درمان خانگی گردن درد

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
 10 روش  درمان خانگی گردن درد

گردن درد یکی از درد های شایع میان افراد است که در طول روز فعالیت های زیادی انجام می‌ دهند و دائم سرپا هستند. افرادی که معمولاً کار های خسته کننده انجام می‌ دهند و کارشان با سیستم و لپ تاپ می باشد جز افرادی قرار می گیرند که به درد های گردن مبتلا می‌ شوند. ما در این مقاله با کمک کارشناسان بخش سلامت خانگی موسسه پرستاری در منزل آتیه پرستاران سلامت قصد داریم در مورد علت و همچنین درمان خانگی گردن درد توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم .

روشهای جلوگیری از گردن درد در منزل :

دلایل بروز گردن درد (Neck pain) می تواند بنا بر دلایل متفاوتی از جمله آسیب وارد شدن به عضلات گردن ، بالش نامناسب ، استرس و تنش روانی و سایر موارد دیگر باشد شما می توانید برای جلوگیری از گردن درد خود یک سری از روش های خانگی را اعمال کنید این روش‌های درمانی عبارتند از :

1- استفاده از حرکات ورزشی :

یکی از روشهای مهم درمان خانگی گردن درد ، ورزش کردن می باشد . شما می توانید با انجام یک سری از ورزش های ساده و سبک عضلات گردن و شانه خود را قوی کنید و به آن انعطاف پذیری بیشتری بدهید این حرکات می‌ توانند درد گردن شما را کاهش بدهد یکی از این نرمش ها به این صورت است که کمی سر خودتان را به سمت جلو و سمت عقب ببرید و سپس آن را به طرفین حرکت دهید توصیه می‌شود در طول روز چندین بار این حرکت را انجام دهید .

2- انجام حرکات یوگا :

اگر شما بر اثر اضطراب و تنش های روانی دچار گردن درد می شوید می توانید از تمرینات یوگا بهره ببرید تمرینات یوگا باعث می شود شما به آرامش درونی برسید و استرس را از شما دور می کند یک سری از حرکات یوگا که برای گردن درد بسیار موثر واقع شده است عبارتند از :

  • استفاده از حرکت ژست گربه‌ای که یک انعطاف و کشش در ستون فقرات ایجاد می کند و درد گردن را کاهش می دهد
  • حرکت دیگر که با آن شیشوسانا گفته می‌ شود جریان خون را در ناحیه گردن بالا می‌ برد
  • حرکت ژست کودک که در آن حالت ایستاده گردن و کمر را می کشد .

3- روغن های گیاهی در درمان گردن درد :

یکی دیگر از درمان های خانگی گردن درد استفاده از روغن های گیاهی می باشد روغن های گیاهی مانند روغن نعناع که استفاده از آن درد را کاهش می دهد زیرا خاصیت ضد التهابی دارد یا روغن گیاه اسطوخودوس که بوی آن در درمان بسیار مهم تلقی شده و می‌ توانید با بوی آن از درون به کاهش گردن درد کمک کرد و مصرف روغن ریحان نیز انقباضات عضلانی را از بین می‌ برد در صورتی که گردن شما عضلاتش گرفته شده باشد با ماساژ این روغن می توانید عضلات آن را ریلکس کنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله آرتروز گردن و راه های درمان و تشخیص آن را مطالعه نمایید )

4- کاربرد طب سوزنی :

استفاده از طب سوزنی یکی از راه کارهایی که می‌ توانیم برای مدتی درد گردن شما را تسکین بدهد این سوزن‌ ها که در قسمت های خاصی از بدن وارد می شود برای درد گردن بسیار مفید می باشد توصیه می‌ کنیم در هفته دو مرتبه آن را انجام بدهید.

5- مصرف سرکه سیب در درمان خانگی گردن درد :

از دیگهمان طور که می دانید سرکه سیب خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی دارد و می‌ تواند التهابات مفصلی گردن را کاهش بدهد شما می توانید یک دستمال را به سرکه آغشته کنید و برای چند ساعت روی گردن خود قرار بدهید .

6- کاربرد ماساژ در گردن درد :

استفاده از ماساژ روی ناحیه ای که درد دارد می تواند میزان جریان گردش خون را بالا ببرد و فشار ایجاد شده به این ناحیه را کم کند شما می توانید با یک روغن گیاهی که آن را گرم کرده اید گردن خود را به آرامی ماساژ بدهید توصیه می‌ شود روزی یک بار این روند را تکرار کنید و دقت داشته باشید اگر هنگام ماساژ درد بیشتری پیدا کردید از انجام آن صرف نظر کنید .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علائم هشدار دهنده دیسک کمر را مطالعه نمایید )

7- کمپرس سرد :

استفاده از کیسه‌ های یخ می‌ تواند التهابات درون عضلات را کاهش بدهد و باعث انبساط عروق می‌ گردد و خون راحت تر جریان می‌ گیرد از این رو درد تسکین پیدا می‌ کند و در طول روز سه مرتبه روند را تکرار نمایید .

8- مصرف ویتامین d :

یکی دیگر از درمان های خانگی گردن درد کمبود ویتامین دی می باشد شما می توانید از مکمل های ویتامین دی برای کاهش درد خود استفاده کنید ویتامین های b و c ضد درد هستند و می‌ تواند به کاهش گردن درد شما کمک کند .

9- مصرف نمک اپسوم در درمان خانگی گردن درد :

سولفات موجود در نمک می تواند به عنوان یک تسکین دهنده درد محسوب شود شما می توانید مواقعی که گردن درد دارید مقداری از نمک را درون آب بریزید و گردن خود را با آن ماساژ بدهید .

10- استفاده از گردن بند :

یکی دیگر از روشهای درمان خانگی گردن درد استفاده از گردن بند می باشد. سعی کنید مواقعی که کار شما به گونه ای است که مجبورید سر خود را زیاد پایین نگه دارید گردنبند طبی برای کاهش درد خود استفاده کنید این گردنبند درد را کاهش می‌ دهد و وزن سر را نگه می دارد سعی کنید در فاصله‌ ای مشخص آن را باز کنید و به گردن خود حرکات کششی بدهید و مجددا آن را ببندید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + نه =

فهرست