تماس
021-66582923

سوختگی وسط پای نوزاد همراه با درمان گیاهی درخانه

پرستار بیمار, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
درمان سوختگی وسط پای نوزاد

سوختگی وسط پای نوزاد یکی ازمشکلاتی است که به دلیل حساسیت پوست بدن نوزاد عارض میشود به همین دلیل باید مراقبت های بیشتری برای پیشگیری از این عارضه صورت بگیرد. جنس پوشاکی که برای نوزاد استفاده میکنید و همچنین تایم عوض کردن آن در این قضیه بسیار موثر است. به مادران و پرستار کودک در منزل برای جلوگیری از سوختگی پای نوزاد و راه های مقابله با آن توصیه می شود این مبحث را دنبال کنید.

راه های جلوگیری از سوختگی وسط پای نوزاد در موارد زیر خلاصه میشود:

اکثر نوزادان بخاطر تماس ادرار و مدفوع با پوست بدن آنها دچار سوختگی خواهند شد این سوختگی میتواند باعث قرمز شدن پوست و ملتهب شدن آن شود در صورت بروز این علائم نوزاد شما دچار سوختگی شده است و بسیار نا آرام و بیقرار میشود که اگر در طولانی مدت ادامه داشته باشد میتواند به عفونت تبدیل شود. در زیر راه های جلوگیری از سوختگی را به شما مادران و افرادی که وظیفه ی پرستاری از کودک در منزل را برعهده دارند نشان می دهیم امید است برای شما عزیزان مفید واقع شود .

  • پوشک نوزاد خود را زود به زود تعویض نمایید یک نوع باکتری در مدفوع نوزاد وجود دارد که در صورت تماس طولانی با پوست باعث میشود پوست حالت قلیایی پیدا کند وتحریک شود بنابراین زمانی که کودک مدفوع میکند سعی کنید سریع پوشک او را تعویض کنید وجای او را خشک نگه دارید تا به عفونت قارچی تبدیل نشود این عفونت باعث ایجاد لکه های زرد رنگ و نقطه های قرمز روی پوست نوزاد میشود.
  • اگر تعویض به موقع پوشک نوزاد انجام میشود وباز سوختگی وسط پای نوزاد دیده میشود علت آن میتواند یک سری از آنتی بیوتیک ها در او باشد.
  • یکی دیگر از علت های سوختگی در وسط پای نوزاد میتواند نوع جنس پوشک باشد اگر از الیاف بهتر و مناسب تر که ضد آلرژی و حساسیت برای نوزاد است استفاده شود میتوانید این عارضه را در نوزاد خود کم کنید.
  • برای جلوگیری از سوختگی نوزاد سعی کنید پوشک او را خیلی سفت نبندید زمانی که پوشک خیلی سفت و محکم باشد پوست را تحریک میکند و یک محیط مناسب برای رشد و نمو باکتری ایجاد میکند که باعث سوختگی خواهد شد.
  • حذف یک سری از مواد غذایی: اگر نوزاد شما بعد از خوردن یک نوع غذای ویژه دچار مشکلات پوستی میشود سعی کنید این مواد غذایی که حالت اسیدی دارند را شناسایی کنید واز برنامه غذایی نوزاد خود حذف نمایید.

(( در ادامه توصیه می شود مبحث راه های درمان خانگی رفلاکس نوزاد را حتما مطالعه نمایید ))

اگر نوزاد شما به سوختگی وسط پا دچار شده است چه درمانی برای آن انجام میشود؟

  • استفاده ازکرم و لوسیون برای پیشگیری و درمان سوختگی وسط پای نوزاد میتواند پوست نوزاد را نرم نماید و این قسمت را در برابر سوختگی حاصل از ادرار و مدفوع مقاوم تر نماید.
  • استفاده از پودر بچه در زمان عرق کردن نوزاد میتواند سوختگی آن را درمان کند.
  • مناسب ترین روش برای درمان سوختگی وسط پای نوزاد این است که او را باز بگذارید تا هوا بخورد این روش میتواند به ترمیم سوختگی سرعت ببخشد.
  • اگر سوختگی نوزاد براثر حساسیت پوستی او میباشد باید از مواد شوینده ایی که عطری نیستند برای شست وشوی او استفاده نمایید.
  • استفاده از دستمال های مرطوب برای تمیز کردن نوزاد میتواند علائم سوختگی را کاهش دهد.
  • برای زمان سوختگی وسط پای نوزاد میتوانید از روغن نارگیل استفاده نمایید ومحل مورد نظر را مرطوب نمایید.

طول درمان سوختگی:

اگر سوختگی وسط پای نوزاد شدید باشد باید حتما به پزشک مراجعه نمایید و ازاو دستور های لازم را بگیرید معمولا سوختگی اگر شدید باشد مدت زمان درمان و بهبودی آن 20 روز زمان میبرد ولی اگر سوختگی جزئی باشد معمولا بین 10 تا 15 روز درمان آن وقت خواهد برد.

(( در ادامه پیشنهاد می شود مقاله آموزشی درمان خانگی مدفوع نکردن نوزاد ( یبوست نوزاد ) را حتما مطالعه نمایید ))

بروز چه عواملی باعث میشود که برای درمان سوختگی وسط پا نوزاد به پزشک مراجعه نمایید؟

  • ایجاد تب در نوزاد
  • اگر بثورات در ناحیه های دیگر پخش شود و خارج از پوشک باشد.
  • زمانی که بثورات به جای کم شدن روز به روز شدید شود.
  • اگر بثورات با اسهال نوزاد همراه باشد.
  • ایجاد تاول های پوستی که میتوان بروز عفونت باشد.

درمان های گیاهی برای سوختگی وسط پای نوزاد:

برای این درمان میتوانید یک ظرف آب را روی حرارت بگذارید تا بجوشد سپس روغن زیتون را با گیاهانی مانند گا همیشه بهار، گل بابونه، گل راعی، برگ کامفری، موم عسل صنعتی، اسطوخودوس از هر کدام یک قاشق غذاخوری ترکیب کنید و درون یک شیشه بریزد سپس این شیشه در بسته را درون ظرف آبی که جوشانده اید قرار دهید تا روغن زیتون با بخار آب گرم شود.

بعد از اینکه این محلول 3 ساعت جوشید مواد ترکیب شده با روغن را روی دستمالی بریزید و روغن آن را جدا کنید سپس روغن جدا شده را با موم عسل رنده شده ترکیب نمایید و بگذارید خنک شود این ترکیب زمانی که خنک شد به حالت پماد در می آید و میتوانید آن را روی محل سوختگی نوزاد بمالید و سوختگی وسط پای نوزاد را بدین وسیله درمان نمایید.

استفاده از گل سر شور:

این مواد به دلیل خاصیت خنک کنندگی مانع از عرق سوز شدن و ادرار سوختگی نوزاد خواهد شد این مواد را باید بشویید و بگذارید کاملا خشک شود سپس آن را بکوبید تا پودر شود بعد مانند حنا آن را خیس کنید و روی موضع بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 + 12 =

فهرست