تماس
021-66582923
قدردانی از سالمندان

چگونه از سالمندان قدردانی کنیم ؟

قدردانی از سالمندان یکی از مهمترین وظایف مهمی می باشد که بر عهده ی ما می باشد. سالمندان جزو گران قدر ترین افراد زندگی ما محسوب می شود از این رو احترام به آن ها بسیار ضروری می باشد و باید قدردان زحماتی که آن ها در مدت این همه سال برای فرزندان خود کشیده اند باشیم . سالمندان در این برهه از سن دستخوش یک سری از تغییر و تحولات در زندگی خود می شوند و ممکن است بیماری و ناتوانی های زیادی بر آن ها غلبه کند.

حال این فرزندان و اطرافیان هستند که باید با طرز رفتار صحیح دقت بیشتری روی مراقبت و نگهداری از آن ها داشته باشند و با رفتار های خود نشان بدهند که برایشان عزیز و دوست داشتنی می باشند این که چگونه می‌ توان از سالمندان قدر دانی کرد موضوعی است که ما در این مقاله می‌ خواهیم در ارتباط با آن مطالبی را برای شما عزیزان ارائه بدهیم تا پایان بحث ما را همراهی کنید تا ما موضوع آشنایی بیشتری پیدا کنید .

روش های قدر دانی از سالمندان :

۱) داشتن رفتاری درست و ملایم :

یکی از ساده‌ ترین روش‌ هایی که می توانید از سالمندان خود قدردانی کنید این است که با آن ها رفتاری درست و ملایم داشته باشید این رفتار یک حس خوشایند و رضایت در آن ها پدیدار می‌ کند.

۲)ملاقات با سالمندان :

دومین مورد برای قدر دانی از سالمندان این است که به آن ها سر بزنید در برنامه روزانه خود قرار دهید که وقت هایی را با سالمند خود سپری کنید و با آن ها صحبت کنید تا آن ها از تنهایی بیرون بیایند درصورتی که مشغله کاری شما خیلی زیاد است سعی کنید روزانه با آن ها تلفنی صحبت کنید و جویای حال آن ها باشید .

۳) سالمند خود را با الفاظ محبت آمیز صدا بزنید :

از دیگر روش های قدردانی از فرد سالمند خود این است که سعی کنید با یک لفظ و لقب کاملا محبت آمیز او را صدا بزنید این کار یک مهر و محبت خاصی بین شما و فرد سالمند ایجاد خواهد کرد لازم به ذکر است بدانید نباید هیچ وقت با صدای بلند با سالمند خود صحبت کنید زیرا باعث رنجش خاطر آن ها خواهید شد .

۴) کمک‌ رسانی به انجام امورات منزل برای قدردانی از سالمندان :

افراد سالمند در این سنین توانایی انجام تمامی کار های منزل را نخواهند داشت لازم است فرزندان آن ها جهت قدر دانی از زحماتی که آن ها در طول همه این سال‌ برای آن ها کشیده اند با کمک کردن در امورات منزل مانند خرید کردن ، جابجایی وسایل و تمیزی منزل به آن ها کمک کنند و همچنین اگر به دارویی نیاز دارند از داروخانه‌ آن را برای سالمند خود فراهم کنند اگر شاغل هستید و وقت کافی برای رسیدگی کامل به سالمند خود ندارید می توانید با استخدام یک پرستار سالمند در منزل ، از سالمند خود مراقبت و نگهداری کنید.

نکته: هرگز فرزندان نمی توانند زحمات و محبت هایی را که والدین و سالمندان برایشان کشیده اند را جبران کنند تنها چیزی که باعث رضایت مندی سالمند می‌ شود این است که احترام به آن ها بگذارند و رفتار های صحیح و مناسب با آن ها داشته باشند و قدر دان زحماتشان باشند با این حال تنها شاید ذره‌ ای از زحمات آن ها را بتوانند جبران نمایند .

(( اعزام پرستار به منزل برای انجام امور منزل و آشپزی توسط خانم و آقا برای سالمندان شما در موسسه آتیه پرستاران ))

روش های قدر دانی از سالمندان

5- استفاده از تجربیات آنها :

برای احترام و قدردانی از فرد سالمند خود لازم است از تجربیات آن ها بهره ببرید و از آن ها بخواهید شما را نصیحت کنند. همان طور که می‌ دانید افراد سالمند از تجربه‌ های زیادی بهره مند هستند از این رو می‌توانید ضمن استفاده کردن از تجربیات آن ها در زندگی خود این حس را به آن ها منتقل کنید که برایشان احترام قائل هستید و قدر دانی می‌ کنید.

6- چگونگی قدردانی از سالمندان و تاثیر آن در برکت زندگی :

اگر شما در زندگی خود به فرد سالمند احترام بگذارید و قدردان زحمات آن ها باشید متعاقباً دعا های خیری که آن را بر زبان می‌ آورند در زندگی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود و باعث خیر و برکت در زندگی شما می شود افرادی هستند که در زندگی خود از ثروت زیادی بهره مند هستند و در طول شبانه روز به سختی کار می‌ کند اما احساس رضایت و خوشبختی در زندگی ندارند و خیری در زندگی خود ندیدند لازم است بدانید سالمندان و توجه به آن ها باعث برکت زندگی شما خواهد بود پس قدر دانی و احترام به آن ها را نادیده نگیرید.

7- چگونگی قدر دانی از سالمندان با هدیه دادن :

گاهی لازم است منوال تشکر و قدر دانی از سالمندان خود هدیه کوچک برای آن ها تهیه کنید حتما لازم نیست هدیه ای گران قیمت‌ فراهم کنید دادن یک شاخه گل ،یا چیزی که آن ها دوست دارند می‌ تواند آن ها را خوشحال کند و شما با این کار به آن ها نشان دهید که برایشان ارزش قائلید و قدر دان زحماتشان ا هستید سعی کنید این کار را در حضور جمع انجام بدهید تا تاثیر فوق‌ العاده‌ای در سالمندی ایجاد کند اما به گونه‌ ای رفتار نکنید که باعث حس خجالت آن ها شود .

احترام گذاشتن به سالمندان با صحبت در موردگذشته و نیاکان :

یکی از روش های احترام گذاشتن و قدردانی از سالمندان این است که در مورد گذشته و نیاکان خود با آن ها صحبت کنید و از آن ها بخواهید برایتان گذشته را تعریف کنند و با روی گشاده حرف‌ ها و سخنان آن ها را گوش بدهید این روش باعث می‌ شود سایر اعضای خانواده دور هم جمع شوند و به گفتگو با یکدیگر بپردازند که برای سالمند یک حس خوشایند را ایجاد می‌ کند.

احترام گذاشتن به سالمندان با غذا خوردن در کنار آن ها :

همان طور که می دانید این مسئله یعنی غذا خوردن با سالمندان یک ادب و رسم بزرگی است که در اکثر مردم دنیا وجود دارد و به همین دلیل برای افراد سالمند نیز حائز اهمیت است و آن را نوعی احترام گذاشتن به خودشان تلقی می‌ کنند سعی کنید برای احترام گذاشتن به سالمند خود در کنار آن ها غذا بخورید فرقی نمی کند در منزل باشید یا در رستوران غذا بخورید تنها چیزی که مهم است این است که این افراد انتظار دارند همان گونه که برای کودکان خود زحمت کشیدند و آن ها را بزرگ کردند و به آن ها محبت و عشق نثار کردند کودکان و فرزندان آن ها در بزرگسالی به آن ها نیز توجه کنند و احترام بگذارند که غذا خوردن در کنار آن ها یکی از این احترام ها محسوب می‌ شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نه + 6 =

فهرست