تماس
021-66582923

پرستار خصوصی در بیمارستان

پرستار بیمار, پرستار سالمند
بدون دیدگاه

اعزام همراه و پرستار خصوصی در بیمارستان و منزل با کادری حرفه ای

مراقب خصوصی در بیمارستان

” پرستار خصوصی در بیمارستان ” سلامتی و تندرستی نعمتی بزرگ است که خداوند به انسان می دهد و در زمره ی بهترین نعمت خداوند برای انسان قرار دارد . وقتی که افراد بیمار می شوند یا اتفاقی برایشان می افتد آن وقت است که می داند چه امتیاز بزرگی را از دست داده است و به اصطلاح تا وقتی که بیمار نشویم قدر سلامتی خویش را نمی دانیم .

اگر شما یا اطرافیان شما در بیمارستان بستری باشد و بنا بر تجویز پزشک به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت در بیمارستان تحت مراقبت و نگهداری قرار گیرد، نیازمند این می باشد که در کنارش شخصی به پرستاری و مراقبت از او بپردازد و در انجام کارها و اموری که در برنامه ی روزانه اش جای دارد کمک حال وی باشد .

به دلیل درگیری های متعددی که برای خانواده ها یا والدین بیمار وجود دارد که می توان به شاغل بودن آنها، نداشتن زمان کافی و یا نداشتن تخصص و تجربه لازم در امر نگهداری و مراقبت از بیمار عزیزشان، نیاز به پرستار خصوصی در بیمارستان امری ضروری و مهم برای والدین می شود.

در این میان پرستار می تواند انتخاب خوبی باشد برای والدین بیمار تا خیالشان از بابت پرستاری از بیمار راحت شود و با خیالی آسوده و راحت به کارهای خود رسیدگی کنند .

ویژگی های پرستار خصوصی در بیمارستان چیست ؟

یک پرستار خصوصی در بیمارستان برای انجام درست کارها و مسئولیت هایی که در قبال بیمار دارد باید دارای ویژگی ها و خصوصیاتی باشد تا بتواند در امر پرستاری از بیمار در بیمارستان نقش مهم و قابل خوبی داشته باشد که می توان بر چند نمونه از ویِژگی های شایانی که یک پرستار خصوصی باید داشته باشد اشاره کرد.

  • احساس مسئولیت به بیمار و انجام دقیق کارهای او
  • تمیز و مرتب بودن از لحاظ ظاهری ( باید ظاهری موجه داشته باشد مناسب با فضای بیمارستان )
  • برقراری رابطه عاطفی و مفید با بیمار که در روند بهبودی حال بیمار بسیار موثر است .
  • طاقت پذیری از قوانین بیمارستان ( باید به قوانین بیمارستان احترام بگذارد و تابع این قوانین باشد که باعث اختلال در کار خود و بیمارش نشود )
  • دارا بودن تخصص و تجربه لازم ( پرستار باید گواهی نامه لازم را از مراکز معتبر مرتبط با وزارت بهداشت را داشته باشد) .
  • هماهنگی لازم با خانواده بیمار و گزارش منظم سلامتی بیمارشان به آنها . ( پرستار خصوصی در بیمارستان باید تمام کارهایی را که برای بیمار انجام می دهد و روند درمانی بیمار را به طور مرتب به خانواده بیمار توضیح دهد و خیال آنها را راحت کند و این اعتماد را در آنها بوجود بیاورد که در کنار بیمارشان فردی مورد اعتماد و امین قرار دارد)
همراه خصوصی در بیمارستان

یک پرستار خصوصی در بیمارستان چه وظایفی دارد :

یک امر مهم برای بیمار و والدین بیمار که در تهران زندگی می کنند و بسیار حائز اهمیت است انتخاب درست یک شرکت پرستاری در تهران و چگونگی انجام کارهای بیمارشان توسط این شرکت است. هر انسانی دوست دارد که وقتی در بستر بیماری خوابیده و نیاز به پرستاری و مراقبت دارد به بهترین نحو ممکن از او مراقبت و نگهداری شود تا به بهبودی او بیانجامد. پس یک پرستار خوب باید بتواند خدمات زیر را به خوبی به بیمار شما در بیمارستان بدهد.

در این میان پرستار خصوصی در بیمارستان نیز وظایفی دارد که در حین پرستاری از بیمار عزیزش باید به بهترین نحو ممکن و با کیفیت زیاد به بیمار ارائه دهد . به چند نمونه از وظایف این عزیزان می پردازیم .

  • برقرار کردن رابطه دوستانه و صمیمی با بیمار : وقتی که یک پرستار بتواند رابطه خوب و هوشمندانه ای با بیمار برقرار کند ، هم خودش احساس رضایت دارد که کارش را به خوبی انجاده داده و در امر پرستاری از بیمار کوتاهی نکرده و هم به بیمار کمک زیادی می کند تا روند درمانش را کوتاه تر کند و باعث رضایت و امید در بیمار شود .
  • انجام دادن کارهای شخصی بیمار اگر بیمار خود قادر به انجام نبوده : مثلا آب برای بیمار بیاورد البته اگر در خوردن آب مجاز باشد ، اگر بیمار وسیله یا چیزی احتیاج داشته باشد که خودش نتواند تهیه کند پرستار می تواند او را در این امر همراهی نماید .
  • غذا دادن : تهیه غذا متناسب با شرایط بیمار یا اگر بیمارستان برای بیمار غذا فراهم کرد به بیمار کمک کند که غذایش را میل نماید .
  • دادن دارو به بیمار اگر نسخه پزشک باشد : اگر قرار شد که بیمار دارو ی خاصی را در هنگام بستری بودن مصرف کند پرستار بیمار خصوصی در بیمارستان باید در تهیه و خوردن دارو به بیمار کمک کند .
  • انجام کارهای نظافتی بیمار : گاهی اوقات بنا بر شرایط بیمار ، بیمار قادر نیست که به دستشوی برود و کارهای مربوط به دستشویی بیمار باید کنار بیمار انجام شود و پرستار خصوصی باید در این کار بیمار را یاری کند و به او کمک کند که نیازهای ضروری خود را انجام دهد . یا اینکه کارهای مربوط به سوند بیمار را انجام دهد .
  • داشتن ارتباط مرتب و منظم با پزشک بیمار : پرستار خصوصی در بیمارستان باید شرح حال بیمار را به طور دقیق و منظم به پزشک بیمار اطلاع دهد تا در روند درمان بیمار اختلالی ایجاد نشود . در بعضی مواقع ضروری ، بیماران نیاز دارند که پزشک بالای سرشان باشد که این هماهنگی و اطلاع دادن به پزشک بیمار در این وضعیت جزو وظایف پرستار خصوصی بیمار در بیمارستان می باشد .

مواردی که یک پرستار خصوصی در بیمارستان باید برای انواع بیماران انجام دهد :

1- مواردی که پرستار خصوصی باید برای بیماران عفونی انجام دهد .

  • انجام معاینات بالینی بیمار
  • جلوگیری از انتشار عفونت که در بیماران عفونی وجود دارد
  • انجام کلیه مراقبت های پرستاری برای بیماران عفونی

2- مواردی که پرستار برای بیماران گوش ، حلق و بینی انجام می دهد .

  • شستشو و انجام کارهای مربوط به شستشوی چشم ، حلق ، گوش و بینی با دستور پزشک
  • کنترل علائم حیاتی بیماران
  • آموزش تمرینات تنفسی

3- مواردی که پرستار برای بیماران دچار شکستگی استخوان انجام می دهد .

  • اگر مجوز داشته باشد می تواند از بانداژهای الاستیکی استفاده کند
  • جلوگیری از ایجاد زخم بستر
  • اوقاتی که بیمار احساس درد می کند به بیمار کمک کند که آرام باشد و به او روحیه بدهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 2 =

فهرست