تماس
021-66582923

فواید سحرخیز بودن که برای سلامتی شما مفید است

پرستار سالمند, پرستار کودک, پرستاری در منزل
بدون دیدگاه
فواید سحر خیز بودن  که برای سلامتی شما مفید است

سحر خیز بودن مزیت ها و فایده های بی شماری دارد که میتواند یک انگیزه خوب برای شما ایجاد کند که صبح ها زودتر از رختخواب خود بلند شوید ما در این مقاله قصد داریم از فواید سحر خیز بودن برای شما صحبت کنیم با ما تا پایان بحث همراه باشید تا با انواع فواید و روش هایی که که می تواند شما را سحر خیز کند آشنا شوید. سحر خیز بودن ضمن اینکه باعث می شود زمان بیبشتری برای انجام فعالیت های خود پیدا کنید روی سلامت جسم و روح شما نیز تاثیرات شگرفی خواهد داشت. افرادی که به عنوان پرستار در منزل از سالمندان ، کودکان و بیماران مراقبت می کنند می توانند از فواید سحر خیزی آگاه شوند و در راستای سلامت افراد بتوانند برنامه های مراقبتی خود را اجرا نمایند.

فواید سحرخیز بودن به شرح زیر می باشد:

بالا رفتن میزان فعالیت :

زمانی که افراد سحر خیز باشند به عنوان یک فرد فعال در اجتماع تلقی خواهند شد این افراد می توانند یک سری از هدف های بلند مدت را در ذهن خود ایجاد کنند و تغییر و تحولاتی اساسی در زندگی خود پدید آورند.

داشتن حس مفید و احساس رضایت :

افرادی که سحر خیز هستند به مراتب از زندگی خود احساس رضایتمندی بیشتری دارند و این عامل یک ارتباط تنگاتنگ با سحر خیزی افراد پیدا می کند و باعث ایجاد یک حس مثبت و شادی بخش در افراد خواهد شد.

ایجاد تحرکات بیشتر وسر زندگی:

دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن هنگام صبح زندگی را برای این افراد بسیار کسل کننده می کند و باعث عدم تحرکات در افراد می گردد اگر سحر خیز باشید باعث می شود تحرکات بیشتری را در طول روز انجام دهید و احساس سرزندگی بهتری داشته باشید.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله فواید رفتن به کنسرت موسیقی برای سلامت فرد را حتما مطالعه نمایید ))

تناسب اندام مناسب با سحر خیزی :

طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که دیر میخوابند دچار چاقی و اضافه وزن می شوند زیرا این افراد در طول روز فست فود های بیشتری مصرف می کنند و از سبزیجات و میوه کمتری استفاده می کنند و به دلیل اینکه صبح ها دیر بلند می شوند زمانی برای فعالیت های ورزشی پیدا نمی کنند در نتیجه چاق می شوند و احتمال بروز بیماری های قلبی برای آنها بالا می رود پس از دیگر فواید سحر خیزی این است که می توانید تناسب اندام خوبی داشته باشید و سلامت جسمی خود را بالا ببرید.

کم شدن بیماری هایی مانند افسردگی :

از دیگر فواید سحرخیز بودن دور شدن از افسردگی می باشد. افرادی که سحر خیز هستند و شب ها زودتر به خواب می روند در مقایسه با افراد شب بیدار کمتر به بیماری های افسردگی و بیماری های روحی وروانی مبتلا می شوند و این خود از دیگر فواید سحر خیزی می باشد.

کسب موفقیت بالاتر در زمینه تحصیلی:

کسانی که در حال تحصیل هستند به مراتب در کسب نمره بهتر و موفقیت بالاتر از افرادی قرار می گیرند که شب ها دیر می خوابند سحر خیزی موفقیت بیشتری را عاید محصلان و دانشجویان می کند.

سحر خیز باش تا کامروا باشی :

اصطلاح سحرخیز باش تا کامروا باشی یک اصطلاح کاملا درست و منطقی می باشد اگر بتوانید ضمن سحر خیز بودن از فرصت خود به بهترین روش ممکن استفاده کنید می توانید به موفقیت های بیشتر دسترسی پیدا کنید زندگی کردن یعنی پویایی، تحرک و باید میزان خواب و کسلی را از زندگی برای کسب موفقیت و انرژی لازم کاهش داد به مراتب تمامی افرادی که سحر خیز هستند از افرادی که بیشتر می خوابند یک قدم جلوتر قرار میگیرند و زندگی آنها دارای نظم و انظباط بیشتری می باشد.

(( در ادامه توصیه می شود مقاله تاثیر شکرگزاری بر سلامت افراد را حتما مطالعه نمایید ))

از دیگر مزیت های سحر خیزی نیز میتواند موارد زیر را برشمارد :

  • افراد سحر خیز از انرژی بالاتری بهره مند هستند و ذهن پویا تر خواهند داشت توصیه میشود صبح ها یک فنجان قهوه بنوشید تا بیشتر سرحال شوید و به فعالیت های خود اقدام کنید.
  • از دیگر فواید سحر خیزی این است که روزخود را با آرامش بیشتری شروع میکنید وبا عجله واسترس آن را سپری نمیکنید. اگر دیر از خواب بلند شوید این حس اضطراب وعجله داشتن برای انجام کارهای روزانه شما میتواند احساس بدی در شما شکل دهد. اما تصور کنید صبح زود از خواب برمی خیزید با آرامش کنار میز صبحانه می نشینید ودر کمال آرامش صبحانه میل میکنید ونه بصورت هول هولکی وسرپایی ،این حس خوشایند ودیدن طلوع آفتاب وانجام نرمش های صبح گاهی میتواند تمرکز وحس شادابی را در وجود شما بیدار کند .
  • افراد سحر خیز موقع صبح زمان بهتری را برای انجام کار های شخصی خود خواهند داشت انجام کارهای شخصی مانند تمیزی منزل، شستن لباس ها، تهیه کردن وعده های غذایی در هنگام صبح بدون کمک از دیگران میتواند مناسب باشد. اما اگر دیر بلند شوید تمامی این کارها را نکنید واز منزل خارج شوید در هنگام برگشت فکر کردن به همه ی انجام این فعالیت ها با وجود خستگی در محیط بیرون و به وجود آمدن یک حس بسیار بد در تمام طول روز برایتان خواهد بود.
  • به وجود آمدن آرامش خاطر در هنگام سحرخیزی: سحرخیزی باعث میشود که شما بتوانید کارها وزمان خود را بدرستی ساماندهی کنید وازین نظریک حس آرامش خاطربرای شما شکل میگیرد.
  • زود بیدار شدن میتواند باعث شود کارهای خود را در طول روز زودتر به پایان ببریدوازین نظر برای یک سری از فعالیت های مورد علاقه ی خود یا تفریح با دوستان وقت بیشتری را پیدا میکنید واز زندگی یکنواخت احساس خستگی ودل زدگی نمیکنید.
  • از فواید سحرخیزی این است که باعث میشود شما در طول روز زودتر خسته شوید وزود تر بخوابید واین میتواند یک خواب خوب وبا کیفیتبرای شما به همراه داشته باشد.
  • سحرخیزی این امکان را به وجود می آورد برای مدت کوتاه در تنهایی به سر ببرید وخود واقعی تان باشید به طور مثال زمانی که شما زود از خواب بلند میشوید وبقیه هنوز در خواب بسر میبرند شما میتوانید کمی با خود تنها باشید ونگران رفتار و گفتار دیگران نسبت به خود نباشید واین باعث میشود یک دید خوب از خود داشته باشید وحس بهتری برایتان به وجود میاورد.

دیدگاه طب سنتی در مورد زود خوابیدن و دیر بیدار شدن:

طب سنتی میگویند برای داشتن یک بدن سالم و درست عملکرد بدن باید به خوابیدن اهمیت ویژه ای بدهید وساعت هایی که در آن سیستم بدن عملکرد های خاصی انجام میدهد را در نظر داشته باشید.

  • در ساعات 9تا 11 شب که بدن مواد سمی وغیر لازم را توسط آنتی اکسیدان ها از بین می برد بدن شما باید در حالت آرامش باشد تا اثر منفی روی سلامت شما نداشته باشد.
  • در ساعات 11تا1شب مواد سمی در کبد در حال از بین رفتن می باشد که شما باید در این ساعت ها در خواب عمیق رفته باشید.
  • در ساعت های 1تا3شب سم زدایی در کیسه صفرا انجام میشود که باید بدن در حال خواب عمیق باشد -در ساعت های 3تا5صبح سم زدایی در ریه انجام میشود.
  • در ساعت 5تا7صبح دفع در قسمت روده های شما شکل میگیرد.
  • در ساعت 7تا 9صبح مواد مغذی جذب بدن شما میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

17 + 5 =

فهرست