تماس
021-66582923

موضوع مورد مطالعه ما امروز در مورد نقش طبیعت در زندگی انسان می باشد می‌خواهیم بدانیم در دل طبیعت بودن، در میان گل و گیاه ، قدم زدن کنار دریا چه تاثیری در زندگی انسان دارد این که با طبیعت بودن یک احساس آرامش خاطر درون انسان به وجود می آورد درست است یا خیر ؟ تا پایان بحث ما را همراهی کنید تا تاثیرات شگفت انگیز طبیعت را در زندگی خود متوجه شوید .

طبیعت گردی و تاثیرات شگفت آن :

هر انسانی به طور ذاتی گرایش به طبیعت دارد و این مسئله در تکامل آدمی نقش ب سزایی دارد اگر دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که زمانی که دچار استرس و عصبانیت هستید اگر در محیط بیرون قرار بگیرید و کمی پیاده روی کنید با گذشت مدت زمان اندکی عصبانیت شما فروکش می‌ کند و یا این که اگر بیمار باشید و اتاق شما رو به باغچه حیاط و یا روبروی یک پارک سر‌ سبز باشد با دیدن این صحنه بیماری شما زود تر بهبود باید پی به تاثیرات شگرف طبیعت در وجود خود ببرید زیرا نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی ما ایفا می‌ کند وقت گذراندن در طبیعت باعث می شود افراد از شرایط متعادل قلبی ،سیستم عصبی ریلکس تر ،عدم مشکلات روده ای بهره مند شوید .

نقش طبیعت در زندگی انسان و تاثیر آن روی بینایی بهتر :

تحقیقاتی که انجام شده است به این نتیجه رسیدند که انجام فعالیت‌ هایی که در بیرون خارج از منزل انجام می‌ شود یکی از مشکلات بینایی را که شامل نزدیک بینی می باشد را کاهش می دهد و دید آن ها نسبت به سایرین بهتر خواهد بود و این مسئله برگرفته از نقش طبیعت است که در زندگی انسان دارد .

بالا بردن سطح روابط عاطفی و جسمانی :

نقشی که طبیعت در زندگی انسان ایفا می‌ کند می‌دتواند باعث بالا رفتن سطح روابط عاطفی و جسمانی شود اگر فرد به عارضه هایی از قبیل فشارخون بالا و درد های مزمن مبتلا باشد زمانی که با طبیعت ارتباط می‌ گیرد روی کاهش درد های او بسیار تاثیر گذار واقع می‌ شود و همچنین این مسئله می‌ تواند یک نوع رفاه عاطفی را در میان انسان تقویت کند و ما را از گوشه گیری و انزوا طلبی بیرون بکشد طبیعت می تواند یک سری از اختلالات خلق و اختلالات توجه را به حداقل برساند و به او در این زمینه کمک زیادی بکند .

نقش های اصلی و مزیت های مهمی که طبیعت در زندگی انسان دارد شامل موارد زیر می باشد :

۱) طبیعت یک تامین کننده محسوب می شود :

خورشید جزئی از طبیعت می باشد و زمانی که شما در زیر نور آن قدم می زنید باعث می‌ شود یک نوع ویتامین در بدن شما تولید شود این ویتامین می‌ تواند شما را از بروز سرطان، بیماری های خود ایمنی ، پوکی استخوان جلوگیری نماید تامین ویتامین دی توسط نور خورشید باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما به طور درست عملکرد داشته باشد از این رو می باشد که می گویند طبیعت تامین کننده است .

( در ادامه توصیه می شود مقاله راه های درمان پوکی استخوان را حتما مطالعه نمایید )

۲) طبیعت یک پاک کننده محسوب می‌ شود :

یکی دیگر از نقش های اصلی و مهم طبیعت در زندگی انسان این است که طبیعت و محیط بیرون یک پاک کننده می باشد به این طریق که زمانی که شما در محیط بیرون قرار می گیرید سموم بدن شما آزاد می‌ شود و به جوان سازی شما کمک شایانی می‌ کند . همان طور که می‌ دانید آلاینده‌های هوا و مواد شیمیایی از طریق هوا وارد ریه های ما می شوند و عملکرد تنفسی ما را به خطر میاندازند از این رو برای برطرف کردن این آلودگی ها توصیه می‌ شود در دل طبیعت و در میان گیاهان و درختان بروید و با تنفس هوای پاک آلودگی ها را از ریه های خود بیرون بدهید .

۳) طبیعت یک آرامش دهنده محسوب می‌ شود :

از دیگر نقش های طبیعت در زندگی انسان این است که طبیعت گردی باعث می شود انسان احساس شادمانی و آرامش بیشتری داشته باشد زیرا باعث می‌شود به چیزهای مثبت بیندیشید و با افکارات منفی و مشکلات به مقابله بپردازد .

برای تاثیر گذاری نقش هایی که طبیعت در زندگی انسان دارد چه باید کرد ؟

  • برای این که تاثیر نقش طبیعت در زندگی انسان اعمال شود لازم است مدت زمان پیاده‌ روی خود را بیشتر کنید قدم زدن و پیاده روی برای سلامت قلب و متابولیسم بدن بسیار موثر است و ضمن سلامت جسمی سلامت عاطفی را نیز افزایش می دهد. تحقیقات نشان داد تاثیر قدم زدن و پیاده روی در محیط های سر سبز و پارک ها برای اشخاص از توجه بیشتری نسبت به کسانی که در محیط باشگاه و روی تردمیل راه می‌ روند برخوردار هستند همچنین اعتماد به نفس این گروه نسبت به سایرین بالاتر می باشد .

( در ادامه توصیه می شود مقاله چگونه از روح و روان خود مراقبت کنیم را مطالعه نمایید )

  • سعی کنید برای اعمال تاثیرات مثبت طبیعت در زندگی خود در منزل از گل و گیاهان استفاده کنید و از آن ها نگهداری نمایید مراقبت و نگه داری از گل و گیاهان یک تعادل خاصی در منزل به وجود می‌ آورد و یک حالت تسکین دهنده دارد و ضمن ایجاد زیبایی در منزل هوای محیط منزل را نیز پاک سازی می نماید و از این نظر روی سلامت روانی افراد بسیار موثر واقع می شود .

نقش طبیعت در اضافه وزن کودکان :

در ادامه مبحث نقش طبیعت در زندگی انسان اشاره ای کوتاه می کنیم به این نقش در زندگی کودکان. از آن جایی که کودکان بیشتر وقت خود را صرف بازی با تبلت و رایانه می کنند و هیچ تحرکی ندارند چاقی و اضافه وزن احتمال دارد که گریبان گیر آن ها شود لازم است بدانید طبیعت می‌ تواند از افزایش وزن کودکان و بروز بیماری دیابت در آن ها جلوگیری نماید طبیعت درمانی و فعالیت در محیط بیرون می تواند در سوخت و ساز بدن کودکان ، همچنین انحنای ستون فقرات و روی خشونت و عصبانیت شان تاثیرات مثبت ایفا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × دو =

فهرست