تماس
021-66582923

کبودی زیر چشم کودکان را حتما باید جدی بگیریم. شاید برخی از کودکان کبودی و گودی زیر چشم داشته باشند اما خیلی مورد توجه قرار نگرفته باشد ولی میتواند از مهمترین دلایل وجود مشکل در کودک باشد. داشتن سلامتی کودک و آسایش انها از دغدغه های بزرگ والدین است. پس وجود گودی زیر چشم ناشی از وجود یک مشکل می باشد که در ادامه مطلب می توانید دلیل این گودی را بفهمید و بدانید که والدین برای درمان کبودی زیر چشم کودکان شان چه راهکاری باید انجام دهند.

گودی در زیر چشم کودک چه معنایی دارد؟

در زیر چشم رنگدانه های تیره ایی وجود دارد که در بیشتر مواقع به گودی تیره یا چشم بادنجانی شناخته می‌شوند. این لکه و رنگدانه ها که موجب تغییر رنگ در زیر پوست می شوند دردناک و ناراحت کننده و مضر نیستند اما این گودی ها می تواند از وجود یک بیماری و آلرژی خبر دهد که این سوال برای والدین و همچنین مراقب یا پرستار کودک در منزل ممکن است پیش آید که این گودی در بزرگسالی هم باقی می ماند یا به مرور زمان از بین خواهد رفت .

دلایل به وجود آمدن گودی تیره در زیر چشم چیست؟

زمانی این گودی تیره ایجاد می‌شود که پوست زیر چشم نازک میشود و رگهای خونی در زیر آن پدیدار خواهد شد و این عمل باعث تغییر رنگ نامنظم میشود. اگزما، کم خونی علی الخصوص به دلیل فقر آهن، کمبوده خواب، رنگ دانه های غیر طبیعی زیر پوست، کیپ شدن بینی، خستگی، آلرژی، زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن، همچنین آلرژی غذایی، حساسیت به لاتکس یا پلاستیک، واکنش به بافت ارتجایی پوست، حساسیت به مواد شوینده و آلرژی ناشی از رنگ می تواند از دلایل این گودی در زیر چشم باشد.

علائم گودی در زیر چشم کودکان:

از شایع‌ترین علائم تغییر رنگ، رنگدانه های نامنظم در زیر چشم است اما به طور نادر ممکن است به دلیل وجود سرطان به نام نوروبلاستوما باشد که تومور بدخیم است که بر اعصاب سمپاتیک تاثیر می گذارد و در ادامه چند علائم نام می بریم که اگر فرزندتان دچار کبودی در زیر چشم شد حتماً به دکتر نشان دهید.

خارش و داشتن تورم در چشم، سرفه داشتن که میتواند از آلرژی باشد، وجود مشکلات تنفسی که از نشانه های عفونت یا آلرژی است، سردرد از مشکلات چشم آلرژی و عفونت است.

آبریزش بینی و گودی زیر چشم از دلایل نزدیک شدن به آنفولانزا است. گلودرد و کیپ شدن بینی هم از دلایل آلرژی می‌تواند باشد. تهوع، استفراغ و اسهال هم از نشانه آلرژی است. لکه های سفید در گلو یا لوزه ها از دلیل آلرژی شدید و ورم لوزه است.

( در ادامه توصیه می شود مقاله تنبلی چشم در کودکان و راه های درمان آن را مطالعه نمایید )

کبودی زیر چشمان کودکان درمان

عوارض کبودی در زیر چشم می‌تواند باعث چه بیماریهایی باشد؟

وجود گودی و کبودی زیر چشم کودکان و بیخیال بودن نسبت به این مسئله می‌تواند به عوارض خیلی جدی و اساسی تبدیل شود مثل پخش شدن عفونت در بدن، از دست دادن بینایی، آنافیلاکسی، مشکل شنوایی در کودک و تاخیر در رشد کودک. برای درمان این مسئله راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

( در ادامه توصیه می شود مقاله علت ورم پلک چشم و راه های درمان خانگی آن را مطالعه نمایید )

روش درمان کبودی در زیر چشم کودکان:

در این بخش می خواهیم راجب به چند روش درمان گودی و کبودی زیر چشم کودکان با شما صحبت کنیم. بیشتر دلایل، ناشی از آلرژی است مثل آبریزش بینی، سردرد و تحریک گلو و سرفه، جوش و آن را می‌توان از طریق داروی آنتی هیستامین درمان کرد.

یکی از دلایل مهم می تواند خستگی باشد پس استراحت به حد کافی توصیه می شود. اگر کودکان به هر دلیلی ساعتهای طولانی در معرض نور خورشید قرار می گیرند بهتر است از ضدآفتاب‌های که spf مخصوص کودکان را دارد یعنی ۳۰ یا بالاتر استفاده کنند. در صورت ایجاد تروما حتما به پزشک در سریعترین زمان مراجعه کنید. اگر کودک به برخی از غذاها آلرژی دارد پس بهتر است از آنها دوری کند. از لوسیون و کرم هایی که مخصوص اگزما هستند استفاده کنید.

نکات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری:

روش های فراوان برای پیشگیری از گودی و کبودی زیر چشم کودکان وجود دارد که به چند نکته از آنها اشاره خواهیم کرد .

  • داشتن یک رژیم غذایی متعادل و مناسب
  • داشتن خواب کافی برای کودک
  • با پزشک مشورت کنید
  • از ویتامین و مکمل ها برای کودکان استفاده کنید زیرا باعث تنظیم تعادل غذایی در بدنشان می‌شود و از ایجاد این مسئله در کودک جلوگیری می کند.
  • در هنگام استفاده کودک از لپ تاپ و تلویزیون فاصله لازم را رعایت کنند و آنها را کنترل کنید.
  • کودکان نباید خیلی در معرض نور خورشید قرار بگیرند .

پس همانطور که گفته شد داشتن گودی در زیر چشم می تواند بی خطر باشد یا نشان دهنده یک اختلال جدی باشد و در صورت مشاهده چشم بادمجانی حتما کودک خود را به پزشک ببرید تا او را معاینه کند اگر سالم باشد شما اطمینان خاطر پیدا میکنید ولی اگر مشکلی داشته باشد زودتر به درمان آن می پردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده − شش =

فهرست